بنای دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ تکیه بر فرهنگ عمومی است

بهرام مسلمی مهنی گفت: بنای دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ تکیه بر فرهنگ عمومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «بهرام مسلمی مهنی» در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان منوجان که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، گفت: فرهنگ تعاریف گوناگونی دارد و ضرورت دارد کلیه دستگاه ها، فرهنگ را بسازند و به این مهم توجه جدی کنند.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان، فرهنگ را  دغدغه همه حکومت ها دانست و افزود: آنچه که رهبری نگران است بحث فرهنگ می باشد و ایشان می فرمایند؛ من در مورد اقتصاد و ... نگران نیستم اما در خصوص فرهنگ دغدغه مند هستم.
 
وی خاطرنشان کرد: رهبری در مورد فرهنگ بسیار دغدغه مند است چرا که آسیب های جدی در حوزه فرهنگ به ما وارد شده است.
 
مسلمی مهنی با اشاره به اینکه سال ها است که رهبری در مورد فرهنگ هشدار داده اند، تصریح کرد: آرایش فرهنگی کشور باید اسلامی، دینی و انقلابی باشد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه دولت سیزدهم با نگرش تکیه بر فرهنگ آمده است، عنوان کرد: فرهنگ عمومی کانون تصمیم گیری است و اگر بین دستگاه ها همگرایی و هم افزایی نباشد اتفاق خوبی در حوزه فرهنگ رخ نمی دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته تکیه بر فرهنگ عمومی نشده و این مهم یک خلا است اما دولت سیزدهم تکیه بر فرهنگ عمومی دارد و بشدت بر این مهم تاکید دارند.
 
مسلمی مهنی شهرستان منوجان را فاقد زیر ساخت فرهنگی دانست و عنوان کرد: باید به این مهم توجه جدی شود.
 
 دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان اظهارداشت: به منظور توسعه فعالیت های فرهنگی باید جبهه فعالان فرهنگی در این شهرستان تشکیل شود.
 
وی تصریح کرد: نیاز های فرهنگی منوجان باید مطرح و راهکارهای مناسب ارائه شود پس می طلبد نیاز های فرهنگی این شهرستان را شناسایی کنیم و در راستای رفع این نیازها یکدیگر را یاری کنیم.
 
مسلمی مهنی با تاکید بر لزوم داشتن سواد رسانه ای، تصریح کرد: مدیران باید در حوزه سواد رسانه ای قوی باشند بنابراین باید دوره های آموزش سواد رسانه ای برگزار شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان  با اطلاع یافتن از دغدغه هنرمندان، خاطرنشان کرد: این شهرستان برای بهره مندی از ظرفیت های هنری و قرآنی نیازمند فعال شدن موسسات است.
کد خبر 1166487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha