حال خوب استان منوط به حال خوب فرهنگ و هنر است

فاطمی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه فرهنگ و هنر در جامعه گفت: حال خوب استان منوط به حال خوب فرهنگ و هنر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مهران فاطمی استاندار یزد در جمع اصحاب فرهنگ و هنر یزد ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان گفت: از ابتدای ماه مبارک با اقشار مختلف گفت و گو کردیم که هیچ جلسه ای به اندازه این جلسه درد و دل نداشت و اگر حال اصحاب فرهنگ و هنر خوب نباشد طبیعتا حال استان در حوزه های دیگر نیز خوب نخواهد بود.

 

وی افزود: ما در حوزه مسائل مهم و لازم شورای ویژه ای تشکیل دادیم که گردشگری، میراث فرهنگی، علم و فناوری از جمله این مسائل بود و شخصا فارغ از کارگروه ها این مسائل را پیگیری می کنم ولی حتما لازم می بینم که کارگروه مجزایی برای فرهنگ و هنر شکل گیرد.

 

استاندار یزد بیان کرد: طراز هنر استان در جایگاهی است که اقدامات انجام شده افاده آن را نداشته بنابراین شورای ویژه هنر ناظر بر مشکلات مطرح شده در این جلسه تشکیل می شود.

 

فاطمی ادامه داد: شورای ویژه ای که به صورت ماهانه با حضور مدیران، ذینفعان و اصحاب فرهنگ و هنر تشکیل می شود.

 

استاندار یزد گفت: ما برای پروژه های فرهنگی برای سفر رئیس جمهور پول گذاشته ایم که برخی از آنها تا چهار ماه آینده به بهره برداری می رسد.

 

وی بیان کرد: تکریم اهل هنر به عنوان سرفصلی است که در داخل این شورا تشکیل می شود.

 

فاطمی افزود: در بحث یک درصد فروش معادن حدود یک هزار میلیارد تومان می شود که صندوق فرهنگی ورزشی را با همین پول تشکیل خواهیم داد تا از رویداهای فرهنگی هنری و ورزشی حمایت کنیم.

 

استاندار یزد گفت: مساله هنر باید به مسائل استان، به ارزش ها و آرمان های ما گره بخورد و پاسخگوی مسائل استان باشد.

وی ادامه داد: مطالبه ما هنر متعهد است و در این راستا ورود هدفمند هنرمندان به مسائل اصلی استان یکی از اصلی ترین مطالبه ما است.

فاطمی ادامه داد: هنرمندان مسئولیت اجتماعی دارند که ما باید زمینه این مسئولیت اجتماعی را برای آنها فراهم کنیم تا در این مسیر گام بردارند.

 

وی گفت: اگ جمعیت و همچنین گسست نسلی به عنوان مساله مطرح است، هنر ما باید پاسخگو باشد و بحث جهاد تبیین هنرمندان ورود پیدا کنند.

 

استاندار یزد بیان کرد: امروز سیاستی که عین دیانت ما است را مورد توجه و تاکید قرار داریم و جهاد تبیین باید در این حوزه صورت گیرد.

فاطمی بیان کرد:  زیرساخت ها و حمایت ها را انجام می دهیم و وظیفه ما است و امسال تمامی بودجه پژوهشی استان را در حوزه فرهنگ و هنر قرار دادیم و در این راستا نیز مطالبات اداری دستگاه های فرهنگی را به طور ویژه دیدیم و امسال نیز به طور جد وارد می شویم.

 

وی افزود: در استان سهم فرهنگ را احصا می کنیم و با نظر شورا نیز توزیع خواهیم کرد و به ادارات نیز می گوییم که بایستی چگونه با هنرمندان برخورد کنند.

 

استاندار یزد گفت: ظرفیت های بزرگی در استان وجود دارد که باید هماهنگی داشته باشیم و جایگاه ویژه آن نیز شورای ویژه فرهنگ و هنر است.

 

وی در پایان گفت: حال خوب استان منوط به حال خوب فرهنگ و هنر به مثابه هوایی است که تنفس می کنیم.

 

کد خبر 1166555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha