ضیافت افطار ایتام با حضور امام جمعه و استاندار کرمان/ سفره های افطاری نمادی از توجه به نیازمندان است

استاندار کرمان گفت: سفره افطاری نمادی از توجه{به نیازمندان} است تا این افراد، خود را از جامعه جدا ندانند و بدانند که در کنار آنها هستیم و احساس هویت کنند که نقش خود را بهتر در جامعه می توانند ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام؛ ضیافت افطاری ویژه ایتام و خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار؛ مدیر کل تبیلغات اسلامی، شهردار و رئیس پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

 

 

علی زینی وند، استاندار کرمان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان یادآوری می کند تا بیشتر هوای نیازمندان را داشته باشیم؛ افزود: ایرانیان این سنت حسنه را خوب انجام می دهد و در کرمان نیز به این سنت حسنه خوب توجه می شود.

 

 

وی اینگونه ضیافت های افطاری را تشویق و تأکیدی برای سایر نهادها و خیرین و سازمان های مردم نهاد دانست تا همه افراد را ولو هر شب به ضیافت افطاری دعوت کنند و ادامه داد: سفره افطاری نمادی از توجه{به نیازمندان} است تا این افراد، خود را از جامعه جدا ندانند و بدانند که در کنار آنها هستیم و احساس هویت کنند که نقش خود را بهتر در جامعه می توانند ایفا کنند و هم استعدادهای درخشانی بین آنها است و ماه رمضان بهانه ای است که به این افراد بیشتر توجه کنیم.

 

 

استاندار کرمان افزود: برنامه های مفصلی تا پایان عید فطر از سوی نهادهای حمایتی انجام می شود و البته مردم پیشقدم و نهادهای دولتی، جمع آوری کننده کمک های مردمی هستند زیرا مردم نقش اساسی و نهادهای حمایتی اشراف بیشتری به افراد و مناطق محروم و دوردست دارند.

 

 

یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان هم با بیان اینکه سفره های افطاری ساده زیادی داریم از جمله سفره هایی که همنشینی و همسفره بودن با ایتام است؛ افزودد: 22 هزار و 566 فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند.

 

 

وی افزود:  3 هزار و 214 نفر یتیم در استان فاقد حامی هستند و تعداد حامیان ایتام کمیته امداد استان کرمان حدود 43 هزار حامی است که 149 نفر حامی خارج از کشور هستند.

 

 

صادقی تصریح کرد: روزانه حدود ۴۰ هزار پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان توزیع می شود و در هفته اکرام ایتام روزی ۶۰ تا ۷۰ هزار پُرس و سه هزار سبد کالا نیز توزیع می شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1166489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha