شناخت اهل بیت(ع)، کشتی نجات انسان است

امام جمعه موقت زاهدان گفت: محبت اهل بیت(ع) همراه با معرفت، شرط ورود به بهشت است.

هادی رمضانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به مناسبت ۱۵ رمضان روز ولادت امام حسن محبتی(ع) گفت: این امام بزرگوار آنقدر کریم و بخشنده بودند که به ایشان لقب «کریم اهل بیت(ع)» دادند؛ کلمه «کریم» به معنای کسی است که بخشنده بوده و اهل کرم باشد؛ معمولاً وقتی یک صفت در انسان خیلی زیبا تجلی می‌کند، مردم او را به همین لقب می‌خوانند و صفت «کریم» که از القاب خداوند است، به زیبایی در وجود امام حسن(ع) تجلی کرده بود.

 

امام جمعه موقت زاهدان اظهار کرد: امام مجتبی (ع) علاوه بر آن‌که همواره همنشین نیازمندان می‌شدند، پای درد و دل آنها نیز می‌نشستند و فقرا و ایتام را اطعام می‌کردند، حتی نسبت به دشمنان خود نیز رفتار کریمانه‌ای داشتند، هر کس ذات او هنوز شیطانی نشده بود، تحت تأثیر رفتار ایشان قرار گرفته و منقلب می‌شد.

 

رمضانی با تاکید بر اینکه محبت اهل بیت(ع) اگر با معرفت و شناخت همراه باشد، شرط ورود به بهشت است گفت: اگر عظمت و شخصیت وجود نورانی امام حسن مجتبی (ع) را بخواهیم در یک جمله بیان کنیم این است که امام (ع) کسی است که اخلاق و صفات آن حضرت نشانه با فضیلت‌ترین انسان بر روی زمین است.

 

وی افزود: درس‌هایی در زندگی، رفتار و گفتار اهل بیت(ع) وجود دارد که همچون کشتی نجات، انسان را در تلاطم‌های زندگی حفظ می‌کند، و ما به عنوان مسلمان و دوستدار و پیرو ائمه اطهار وظیفه داریم این بزرگوار را از طریق احادیث رسیده از ایشان و سیره و سبک زندگی آنان بشناسیم.

 

امام جمعه موقت زاهدان ادامه داد: از نظر امام(ع) احسان، نشانه اسلام است و احسان به والدین همانند بندگی خداوند از نشانه های اسلام شخص است و کسی که به والدین خویش احسان نمی کند، مسلمان نیست.

 

رمضانی گفت: از نظر امام مجتبی(ع) بهترین نیکی و احسان به دیگری، داشتن حسن خلق و خوشخویی است. انسان اگر هیچ بهره ای از دیگری نمی تواند ببرد دست کم باید بهره ای از حسن خلق او ببرد: امام حسن(ع) فرمودند: ان أحسن الحسن الخلق الحسن؛ زیباترین زیبایی ها، داشتن اخلاق زیبا و نیکوست.

 

وی با بیان اینکه در کلام حضرت به احسان نسبت به همسایگان، دوستان و همنشینان سفارش شده است افزود: امام (ع) می فرماید: با افراد (مختلف) آنچنان برخورد کن که انتظار داری دیگران همانگونه با تو برخورد نمایند.

کد خبر 1166510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha