اجرای طرح مقابله با کالای قاچاق در قزوین

بیشه ای گفت: مرحله جدید طرح مقابله با کالای قاچاق در استان قزوین اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدعلی بیشه ای» شب گذشته (شنبه 27 فروردین) در گفتگوی خبری شبکه قزوین بیان کرد: با توجه به اولویت بندی که در بحث برخورد کالای قاچاق صورت گرفته، نامه نگاری های متعددی را با تمام تولیدکنندگان و حتی واردکنندگان و خرده فروشان در سال گذشته انجام دادیم و اولویت تعیین شده در خصوص لوازم یدکی است.

 

معاون بازرسی سازمان صمت استان قزوین ادامه داد: بر این اساس تمامی این کالاها باید کد شناسه و کد رهگیری داشته باشند و هیچ تولیدکننده ای نمی تواند کالایی را تولید کرده و بدون کد شناسه وارد بازار کند.

 

وی عنوان کرد: همچنین واردکنندگان برای اینکه کالا قابل رهگیری باشد باید کدهگیری لازم را از سازمان مربوط اخذ کنند و کد رهگیری کالا در واقع ملاک تشخیص در خصوص کالای قاچاق و غیر قاچاق است.

 

بیشه ای اعلام کرد: نظارت بر کالاها از این هفته آغاز می شود و کالاهای خارجی هم باید برگ سبز  داشته باشند و به بازرسان ارائه دهند و کالایی که تشخیص داده شود خارجی است و مستنداتی نداشته باشد جمع آوری می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در مرحله بعدی طرح مقابله با کالای قاچاق بحث لوازم خانگی مورد توجه است و بعد دخانیات و سپس لوازم آرایشی و بهداشتی بوده و مرحله به مرحله مابقی کالاها به ما ابلاغ شده و بر این اساس بازرسی ها صورت می گیرد.

کد خبر 1166560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha