نامگذاری روز ارتش توسط امام (ره) توطئه های ضدانقلاب را خنثی کرد

معاون اجرایی ارتش گفت: امام (ره) با تدابیر هوشمندانه جلوی توطئه عناصر خودفروخته در داخل به ویژه منافقین و ضد انقلاب را گرفتند و نامگذاری روز ارتش توسط امام (ره) توطئه های ضدانقلاب را خنثی کرد.

امیر محمودی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه روز ارتش و برگزاری مراسم رژه ارتش در 29 فروردین گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که برای همیشه تاریخ این روز بیست و نهم فروردین که از سوی حضرت امام (ره) به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شد، جاودانه برای همیشه تاریخ ماندگار بماند.

 

معاون اجرایی ارتش افزود: از این جهت که در اوایل پیروزی انقلاب توطئه های زیادی از سوی استکبار، آمریکا و عوامل ضد انقلاب در داخل کشور شروع شد تا نگذارند به خیال باطل خود انقلاب به ثمر برسد. از فردای پیروزی انقلاب شروع به توطئه کردند. کردستان، خوزستان و بسیاری از مناطق را متشنج کردند.

 

وی افزود: بسیاری از عناصر در داخل کشور خودفروخته بودند به ویژه ضد انقلاب فعالیت های خود را شروع کرد تا نگذارد به خیال خود انقلاب به ثمر برسد و از فردای پیروزی انقلاب توطئه های خود را آغاز کردند و در کردستان و خوزستان فعالیت هایی را پایه ریزی کردند.

 

وی ادامه داد: عناصر خودفروخته در داخل به ویژه منافقین و ضد انقلاب با توطئه سر دادن انحلال ارتش در جامعه و این شعار را سر دادند. امام (ره) با تدابیر هوشمندانه جلوی این توطئه را گرفتند و روز 28 فروردین 1358 فرمودند من روز 29 فروردین را به عنوان روز ارتش اعلام می کنم و ارتش جمهوری اسلامی ایران با ساز و برگ خود در مناطق و پادگان ها و میادین اصلی شهرها حضور پیدا کند تا وفاداری خود را به انقلاب و آرمان های خود نشان بدهد و متقابلا مردم نیز این وفاداری و حمایت های خود را به ارتش اعلام کنند تا جلوی توطئه خائنانه دشمن گرفته شود. به حمدالله تدابیر هوشمندانه حضرت امام بسیار به موقع و هوشمندانه بود و توانست نقشه های دشمن را نقش بر آب کند.

 

امیر محمودی تصریح کرد: از آن تاریخ روز 29 فروردین به عنوان روز ارتش نامگذاری شد و بعدها نیز به عنوان روز حماسه آفرینی های نیروی محوری زمینی توسط فرمانده معظم کل قوا رهبر انقلاب نامگذاری شد. به این منظور ما سالانه برنامه هایی را اجرا می کنیم که در دو سال اخیر به دلیل ویروس کرونا اجازه نداد تا شاهد برگزاری گسترده مراسم باشیم.

 

وی با بیان اینکه حرکات، رفتار، آموزش و ارتباط ارتش همواره برای مردم الگو است، افزود: البته در این دو سال برنامه های متنوعی اجرا شد و آن رژه 29 فروردین به عنوان رژه خدمت در دو سال شیوع ویروس کرونا برگزار شد یعنی ارتش این وفاداری خود را که در صحنه عمل در هشت سال دفاع مقدس به خوبی و شایستگی ارایه کرده و در زمان بحران در سیل، زلزله، بحران و بیماری مانند کرونا با رژه خدمت، خدمات خوبی را ارایه داده است.

 

وی گفت: امسال نیز با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی رژه خودرویی و محدود برگزار می شود و آن رژه متمرکز و تجمع نیروهای پیاده میدانی را نخواهیم داشت و رژه محدود و ارایه دستاوردها و تولیداتی که توسط صنایع داخلی جمهوری اسلامی ایران به ویژه ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مردم ارایه می دهیم و ساز و برگ ارتش و بهترین تجهیزات آن که می توانیم از آنها به عنوان ارزش های انقلاب به کار ببریم بخشی از آنها به سمع و نظر مردم می رسند.

کد خبر 1166582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha