نامگذاری روز ارتش توسط امام (ره) سپر دفاعی کشور را حفظ کرد

دریادار سیاری گفت:‌ منافقان به دنبال آن بودند که بازوی توانمند انقلاب را حذف کنند اما نامگذاری روز ارتش توسط امام (ره) سپر دفاعی کشور حفظ کرد

امیر دریادار حبیب الله سیاری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد 29 فروردین روز ارتش گفت: دو سال به دلیل وجود بیماری کرونا رژه ارتش برگزار نشد و برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی این مراسم برپا نشد و البته یک سال این مراسم به شکل رژه خدمت برپا شد که در این مراسم تمام توان خود را به کار گرفتیم تا در جهت خدمت رسانی به مردم نشان دهیم که ارتش علاوه بر دفاع از تمامیت ارضی و استقلال و انقلاب همیشه در صحنه حاضر است و اقدامات ارزشمندی انجام داده و در خدمت مردم نیز قرار دارد و آنچه لازم باشد مانند خدماتی که در مبارزه با ویروس کرونا ارایه شد را انجام می دهد.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: امسال تصمیم بر آن شد که رژه به صورت محمول و خودرویی انجام شود و تمام وسایل و امکانات رزمی زمینی، هوایی و پدافندی در تهران و مراکز استان ها به معرض نمایش گذاشته شود و در دریا نیز رژه دریایی برگزار شود.

 

وی گفت: تاکید ما بر روی رژه، سلاح و تجهیزاتی است که بومی هستند و ساخت صنعتگران توانمند کشور اسلامی است. برنامه های فرهنگی متعددی برای این هفته و این روز پیش بینی شده است که به مرور زمان در یگان های ارتش در سراسر کشور برگزار می شود و امیدواریم این رژه به خوبی برگزار شود.

 

وی یادآور شد: امسال نیز به دلیل رعایت دستورالعمل های بهدشتی از رژه کارکنان جلوگیری شده و رژه محمول برگزار می شود.

 

وی در مورد جایگاه 29 فروردین روز ارتش اظهار کرد: روز ارتش بیست و نهم فروردین یادگار امام (ره) است. در زمانی که تمام عناصر ضد انقلاب و منافقین به دنبال آن بودند که ارتش را منحل و شعار انحلال آن را سر می دادند، امام با بصیرتی کامل و نگاه عمیق و آینده نگری دقیق که در وجود امام (ره) بود به دنبال آن بود که سپر دفاعی انقلاب را حفظ کند.

 

وی گفت: منافقان به دنبال آن بودند که بازوی توانمند انقلاب را حذف کنند و امام (ره) به دنبال آن بود تا این سپر دفاعی را به نحو احسن حفظ کند، بنابراین روز 29 فروردین را به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کردند و فرمودند در این روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام تجهیزات در خیابان ها رژه برود و مردم از ارتش استقبال کنند و از ارتش پشتیبانی کرده و ارتش را متعلق به مردم می دانستند.

 

وی اظهار کرد: ما این روز را روز تولد ارتش جمهوری اسلامی ایران می دانیم و نگاه حضرت امام (ره) را گرامی می داریم که این نگاه آن قدر دقیق بود که توانست سپر دفاعی انقلاب را در آن نقطه زمانی در مقابل تمام هجمه های منافقان حفظ کند البته باید بگوییم روز 29 فروردین روز دیگری نیز قرار دارد و آن روز دفاع مردمی و جانانه نیروی دریایی ارتش در مقابل استکبار جهانی در یک نبرد نابرابر در خلیج فارس بود که ناوشکن سهند سبلان به همراه ناوشکن جوکن در خلیج فارس حضور یافتند که ماه مبارک رمضان بود و شهدای ما با زبان روزه و آگاهانه به دشمن نشان دادند که شعار ما هیهات منه الذله است و ما زیر بار ظلم و ستم نمی رویم و در یک نبرد کاملا نابرابر در مقابل استکبار جهانی ایستادند و ثابت کردند که ما در این عرصه ها هستیم و خواهیم بود و پوزه دشمن را به خاک می مالیم.

 

کد خبر 1166599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha