ترویج ارزش های اسلامی بستر رفع دغدغه های دشمنان است

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت ترویج ارزش های اسلامی، افزود: آرمان‌ و ارزش‌های اسلامی و دینی حاکم در کشور، موجب ایستادگی مقابل توطئه‌های داخلی و خارجی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی» امروز در جلسه تفسیر قرآن با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: افرادی که در مسیر هدایت قدم بر می‌دارند، خداوند هدایت مخصوص را نصیب این قشر و آنها را یاری می‌کند.

 

وی تصریح کرد: گروه اول افرادی که در مسیر هدایت قدم بر نمی‌دارند بنابر آیه ۲۶ سوره «بقره» فاسقینی هستند که از اطاعت خدا خارج شده‌ و در مسیر اطاعت حرکت نکرده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان ادامه داد: دومین گروهی که در مسیر گمراهی حرکت می‌کنند و به هدایت عمومی خداوند پشت کردند افرادی هستند که ظلم کرده‌اند که هدایت مخصوص خداوند نصیب این گروه نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه سومین و چهارمین گروه از این افراد، کافران و دروغگویان هستند تاکید کرد: پست و ذلیل‌ترین خلق در نزد خداوند کسی است که امر مسلمانان در دست او باشد اما میان آنها به راستی رفتار نکند و تبعیض و توصیه فرا قانونی و جذب نیروی بدون ضابطه انجام دهد.

 

وی گفت: امروز جامعه ما از این مسائل رنج می‌برد و استان لرستان بعد بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی با این مشکلات روبرو است، بنابراین باید متعهد و ملتزم باشیم و چنانچه خواهان هدایت خدا هستیم باید اقدامات را انجام دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه قرآن کریم ۲۹۰ بار در مورد مبارزه با ظلم و دفاع از ستم دیدگان قاطعانه اشاره کرده است افزود: شرک، کشتن کسی به ناحق، انواع سرقت، تعدی به بیت المال، کفران نعمت، یاری ظالم، خوردن مال یتیم، تمسخر مومنان، دوستی با ستمگران، همراهی با زورگویان، شهادت و قسم دروغ، ترک امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق ظلم است.

کد خبر 1166649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha