امام حسن علیه السلام بسیار بردبار و شکیبا بودند

حجت الاسلام فاطمی نسب، گفت: امام حسن (ع) بسیار بردبار و شکیبا بودند واولین مولودی است که از نظر شرافت نسب هیچ کسی به پای او نمی‌رسد.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب با تبریک ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: پانزدهم رمضان مصادف با میلاد پرسعادت امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت است.

 

 

امام جمعه سرپل ذهاب با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی (ع) مجمع فضائل اخلاقی است، افزود: در روایتی از پیامبر اسلام ( ص) نقل شده است که پیامبر فرمود: اگر فضیلت بصورت یک انسان مجسم در آید ، آن حسن (ع) خواهد بود اگر فضیلت را تصور کنند تصویر آن حسن (ع) است .

 

 

وی خاطر نشان کرد:امام مجتبی (ع) عابدترین و زاهدترین مردمان زمان خویش بودند ،کرم و سخاوتشان زبان زد همگان بود. شجاعتشان بر دوست و دشمن آشکار بودو کریم اهل بیت عصمت و طهارت در بخشندگی بسیار بخشنده بود و همسایه داری ، مردم داری و قدرشناسی از خصوصیات بارز آن حضرت است.  

 

 

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: از برجسته ترین فضایل امام مجتبی (ع) این است که او جزو اصحاب کسا و آل عبا و از اهل بیت پیامبر (ص) بودند؛ اهل بیتی که آیات فراوانی در شأن ایشان نازل شده است.

 

 

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: کرم و سخاوت امام حسن مجتبی علیه السلام به حدی بود که در روایت آمده است که هیچ گاه سائلی را رد نکرد و در برابر درخواست او «نه» نگفت. به همین دلیل است که او را «کریم آل طه» می خوانند.

 

 

 

 

کد خبر 1166697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha