فاروج در شاخص مقاوم سازی مسکن، ۱۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است

مدیر بنیاد مسکن فاروج گفت: شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی در فاروج، ۵۸ درصد، در استان ۶۰ درصد و در کشور ۴۵ درصد است که در این بخش ۱۳ درصد فاروج جلوتر است.

«وحید خاکپور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج اظهارکرد: از 9 هزار و 982 واحد نامقاوم و فرسوده در سطح روستاهای شهرستان، پنج هزار و 733 واحد مقاوم سازی شده است و به شاخص 58 درصدی در این بخش رسیده ایم.

 

مدیر بنیاد مسکن فاروج گفت: از دی ماه سال 99 طرح ساخت مسکن محرومان آغاز شد که تاکنون برای این واحدها، 83 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده و این واحدها 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

خاکپور با اشاره به توزیع تسهیلات به واحدهای خسارت دیده از زلزله شهریور ماه بیان کرد: برای ساخت این 90 واحد 23  میلیارد و 750 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت و 14 هزار پاکت سیمان رایگان توزیع شده است.

 

وی گفت: سقف تسهیلات برای این واحدها 450 میلیون ریال بوده و 70 فقره تسهیلات 100 میلیون ریالی نیز برای ساخت جایگاه دامی برای این واحدها ابلاغ شده است.

 

خاکپور افزود: از 90 واحد در دست ساخت تاکنون 12 واحد پایانکار دریافت کرده اند.

 

وی با اشاره به ساخت و تحویل 19 واحد برای مددجویان نهادهای حمایتی بیان کرد: از این تعداد پنج واحد برای مددجویان کمیته امداد، چهار واحد بهزیستی و 10 واحد برای خانواده های دارای دو معلول ساخته شده است.

کد خبر 1166724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha