امر به معروف و نهی از منکر بهترین فریضه ای است که باید در دل و جان افراد جامعه بنشیند

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر بهترین فریضه ای است که باید در دل و جان افراد جامعه بنشیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» با حضور در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز که یکشنبه ۲۸ فروردین برگزار شد گفت: دین جنبه فردی و اجتماعی دارد که متناسبت با این نگاه و شاخصه تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جنبه اجتماعی قرار می گیرد. 

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود:ذ یکی از اصلی ترین غایت های دینی اجرا و تحقق امر به معروف و نهی از منکر است این مهم از دیدگاه امرالمومنین(ع) مطرح می شود که فرمایند غایت دینی امر به معروف و نهعی از منکر و اقامه حدود الهی است.

 

وی با اشاره به اهمیت تحقق امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر ریشه و اساس تمامی فرائض و و وظائف و بهترین فریضه است. 

 

وی ادامه داد: تشکیل یک نظام اجتماعی و تنظیم روابط میان افراد ضرورت یک نهاد نظارتی را ایجاد می کند که در دین اسلامی این بایدها و نبایدها در قالب امر به معروف و نهی از منکر تعریف می شود. 

 

امام جمعه کرج اظهار کرد: معروف ها باید در دل و جان افراد جامعه بنشیند و به عنوان یک هنجار دینی و اخلاقی در جامعه تثبیت گردد. 

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به به اهمیت جزای جرائم به عنوان راهبردی برای قانونگذار خاطرنشان کرد: جرم در کشور ارزان است و قانوان گذار باید برای مقابله با جرائم جزای مناسبی قائل شود و جنبه بازدارندگی کافی داشته باشد. 

 

 

کد خبر 1166764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha