تملک ۱۰۵ شرکت تولیدی توسط بانک‌ها/ سهم گیلان از شرکت های دانش بنیان زیر یک درصد است

عباسی از تملک ۱۰۵ شرکت تولیدی توسط بانکها در استان گیلان خبر داد و گفت: سهم گیلان در حوزه شرکتهای دانش‌بنیان قابل قبول نیست و زیر یک درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (یکشنبه، ۲۸ فروردین) در نشست هم اندیشی شرکت های دانش بنیان و خلاق استان گیلان در استانداری اظهار داشت: امسال شعار راهبردی به نام سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده و باید تلاش کنیم برنامه‌هایمان را در همین راستا به اجرا درآوریم.
 
 
استاندار گیلان با بیان اینکه در دنیا توجه خاصی به تجاری سازی و توجه به تولیدات دانش‌بنیان مبذول شده است تصریح کرد: فاصله گیلان با سایر استان‌ها از حیث فعالیت شرکتهای دانش‌بنیان بسیار زیاد است درحالیکه از حیث منابع انسانی و علمی جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد.
 
عباسی با تاکید بر اینکه در حوزه ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان استان گیلان کم توجهی شده است ابراز داشت: امسال اعتبارات بسیار خوبی از مصوبات سفر رییس جمهور برای شرکتهای دانش‌بنیان استان گیلان در نظر گرفته شد.
 
وی راه‌اندازی دهکده دانش‌بنیان در گیلان و برداشتن تمام موانع انجام این کار را از جمله اقدامات استانداری گیلان در حوزه تحقق شعار سال ذکر کرد و گفت: اولین کاری که در حوزه رفع موانع تولید انجام دادیم تشکیل کارگروهی به همین نام در استان گیلان بود و تاکنون بیش از ۷۰ مجوز بینام در استان صادر شده تا مسیر سرمایه‌گذاری برداشته شود.
 
*سهم گیلان از شرکت های دانش بنیان زیر یک درصد است
نماینده عالی دولت در استان گیلان اظهار داشت: حدود هفت هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد درحالیکه سهم گیلان در حوزه شرکتهای دانش‌بنیان قابل قبول نیست و زیر یک درصد است.
 
استاندار گیلان این فرمایش مقام معظم رهبری که منابع ارزی کشور باید در مسیرهای سرمایه‌گذاری و دانش‌بنیان هزینه شود را متذکر شد و گفت: باید هوشمندانه رصد کنیم تا مشخص شود کدامیک از فعالان تولیدی و دانش‌بنیان در راستای رقابت پذیری و افزایش کیفیت محصول حرکت میکنند.
 
عباسی درصد بیکاری استان گیلان را در حد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اعلام کرد و یادآور شد: باید از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی، شرکت شهرک‌های صنعتی و جهاد کشاورزی استفاده کمیم و این دستگاه‌ها موظفند به شکل ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت به عمل آوردند.
 
وی با تاکید بر اینکه امسال باید سهم اعتبارات پژوهش دستگاه‌ها دقیقا در جهت تقویت بخش پژوهش هزینه شود اذعان کرد: باید به دور از تمرکزگرایی برای ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت کنیم و از طرفی رسانه‌ها هم در حوزه تحقق شعار سال نقشی اساسی بر عهده دارد.
 
نماینده عالی دولت در گیلان حمایت از صندوق نوآوری و شکوفایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: هدف ما تنها پول پاشی نیست بلکه باید در همان راستای زیست بوم فناوری استان گیلان حرکت کرده و مسیر را برای شرکتهای دانش‌بنیان فراهم سازیم.
 
استاندار گیلان ادامه داد: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دست داریم که باید در بخش تولید هزینه شود همچنین به جای فروش اموال دولتی باید به فکر مولدسازی این سرمایه‌ها باشیم تا فرصتهای جدید اشتغال در استان گیلان ایجاد گردد. 
 
عباسی ابراز داشت: در سیاست‌های دولت سیزدهم به فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناوری توجه خاصی شده است، از طرفی معتقدیم باید بنگاه داری بانک‌ها خاتمه پیدا کند و اتفاقا رییس جمهور هم در این زمینه حرکتهای خوبی را انجام داده‌اند.
 
بیش از ۷۰۰ واحد راکد و نیمه فعال در گیلان وجود دارد
وی با بیان اینکه ۱۰۵ شرکت تولیدی گیلان تحت تملک بانکها هستند تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ واحد راکد و نیمه فعال در گیلان وجود دارد و ۲۸۴ واحد تولیدی آن قابلیت احیا دارند و باید به هر نحو ممکن حتی از طریق ورود به بخش دانش‌بنیان از ظرفیت اینها استفاده شود.
 
نماینده عالی دولت در استان گیلان اتمام پروژه‌های نیمه تمام گیلان را نیز از دیگر اولویت‌های موجود خواند و عنوان کرد: مقام معظم رهبری به درآمدزایی بدون تکیه بر نفت تاکید ویژه دارند و ما هم باید در استان گیلان برای تحقق این امر مهم برنامه‌ریزی کنیم.
 
استاندار گیلان اضافه کرد: از شرکتهای دانش بنیان گیلان انتظار دارم ورود کرده و از ظرفیت‌هایی که ایجاد کردیم استفاده کنند تا از این طریق بتوانیم زمینه درخشش استان را در این حیطه میسر سازیم.
 
عباسی خطاب به مدیرانی که در جلسه امروز غیبت داشتند هم ابراز داشت: با هیچ یک از مدیران تعارف ندارم و روی سخنم دقیقا با مدیرانی است که همراهی نمی‌کنند زیرا ما برای توسعه و پیشرفت و رفع مشکلات به مدیران جهادی نیازمندیم.
 
نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: به کسانی که فعالان بخش تولید و دانش‌بنیان را در بروکراسی اداری قرار می‌دهند اخطار و هشدار می‌دهم زیرا اگر مصادیق آن به بنده گزارش شود حتما با آنان برخورد خواهم کرد.
 
 
 
کد خبر 1166772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha