کانون های مساجد ایلام میزبان جشن های میلاد کریم اهل بیت(ع)

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از برگزاري ويژه برنامه‌هاي مختلف به مناسبت ميلاد امام حسن مجتبي (ع) در سطح کانون هاي فهمای این استان خبر داد.

حجت الاسلام  «علی چراغی پور»  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: این برنامه هاشامل جشن های میلاد  کریم اهل بیت (ع) از سخنرانی، مدیحه  سرایی، برپایی ایستگاه های صلواتی، طرح قرائت قرآن کریم و محافل انس با قرآن و مسابقات کتابخوانی از سیره و زندگانی امام حسن مجتبی (ع) است که در سطح کانون های استان اجرا می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام ابراز کرد: همچنین  پخت و توزیع غذای گرم، برپایی سفره های کریمانه و ساده افطاری، توزیع بسته های معیشتی از دیگر فعالیت های کانون ها در میلاد کریم اهل بیت (ع) در استان است.



وی یادآور شد: این برنامه ها با هدف تبیین  و ترویج سبک زندگی و سیره اهل بیت به ویژه امام حسن (ع) و الگو گیری از روش و زندگانی آنان در بین جوانان و نوجوانان برگزار می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  تصریح کرد: این برنامه ها با همکاری و مشارکت  سایر نهاد ها و دستگاههای فعال در مساجد برگزار می شود.


حجت الاسلام چراغی پور  در ادامه با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام حسن مجتبی (ع) احسان و  بخشندگی را از مهمترین خصلت های آن حضرت  بیان کرد و افزود: ترویج این موضوع و دستگیری از نیازمندان و محرومین یکی از مهمترین راههای است که می شود از این طریق عظمت و شخصیت آن حضرت را بهتر شناخت.

وی در پایان پیروی از گفتار و رفتار اهل بیت (ع) را کشتی نجات انسان در تلاطم های زندگی دانست و خاطر نشان کرد:  ما به عنوان دوستدار و پیرو اهل بیت (ع) بایستی سیره و سبک زندگی انان در زندگی خود پیاده کنیم.

 

گفتنی است تعداد پنج کانون در استان ایلام مزین به اسامی و القاب امام حسن مجتبی (ع) فعالیت دارند.

کد خبر 1166785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha