ارتش از روز اول انقلاب به حفظ دستاوردهای آن همت گماشت

امیر فولادی گفت: ارتش از همان روز ۲۲ بهمن که انقلاب به ثمر رسید، به عنوان یک بازوی مسلح در کنار انقلاب به حفظ انقلاب و دستاوردهای آن همت گماشت و تلاش به تجهیز و سازماندهی سپاه کمک کرد.

امیر محمدرضا فولادی، رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس ارتش در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد روز 29 فروردین روز ارتش گفت: 29 فروردین یادگار امام (ره ) است و روز تولد ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود. در روز 29 فروردین یک هویت دیگری برای ارتش ایجاد شد. ارتش در 29 فروردین توسط امام (ره) یک ارتش الهی، اسلامی، مکتبی و ولایی شد و ارتشی شد که حضرت امام به آن هویت و رسمیت بخشید.

 

رییس سازمان حفظ آثار ارتش افزود: این ارتش قبل از پیروزی انقلاب با امام (ره) ارتباطات گسترده ای داشت و این ارتباط بسیار عمیق بود و در طول دوران مبارزه امام (ره) اطمینان داشتند که ارتش تمام تلاش خود را به کار می برد و امام (ره) در صحیفه خود حتی یک جمله از ضعف ارتش نام نبردند و یا در جملاتی ارتش را ضعیف معرفی کنند و همیشه در جهت تقویت و تعریف ارتش حرکت کردند و فرماندهان مومن، انقلابی و ولایی در ارتش را ستوده اند و همواره به این فرماندهان ایمان داشتند.

 

وی گفت: هر چقدر دیگران تلاش می کردند تا امام (ره) از ارتش بیم دهند اما امام خمینی (ره) به ارتش امیدوار بود و می گفتند این ارتش، ارتشی نیست که در مقابل آمریکا نایستد و در مقابل شاه مقاومت نکند و ارتش نیز به آرمان های امام (ره) لبیک گفت و پای سخنان بنیانگذار انقلاب ایستاد و به پیروزی انقلاب کمک کرد.

 

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس ارتش یادآور شد: از همان روز 22 بهمن که انقلاب به ثمر رسید، ارتش به عنوان یک بازوی مسلح در کنار انقلاب به حفظ انقلاب و دستاوردهای آن همت گماشت و تلاش به تجهیز و سازماندهی سپاه کمک کرد. همچنین در سازماندهی بسیج حمایت و کمک خود را ارایه کرد و آنها را به رشد و بالندگی رساند. ارتش در دوران مبارزات تجزیه طلب ها در کردستان به خوبی درخشید و تمام تلاش خود را به کار برد. رهبر انقلاب در جایی می فرمایند جنگ ما هشت سال به طول انجامید اما ارتش 10 سال در مبارزه با ضد انقلاب و دشمن به سر برد و در این 10 سال 48 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد. ما در ارتش دو وزیر دفاع شهید، دو رییس ستاد ارتش شهید، دو فرمانده نیروی ارتش شهید، دو جانشین نیروی ارتش شهید و متوسط در هر ماه 10 فرمانده شهید تقدیم نظام اسلامی شده است.

 

وی گفت: ارتش آن قدر خوش درخشیده است که رهبر انقلاب نشان فداکاری را به ارتش اعطا کردند. در دوران دفاع مقدس حقیقتا با ایمان، اعتقاد و باورهای ملی و میهنی و اسلامی ارتش در مقابل دشمن ایستاد، نظم و انضباط ارتش، آموزش ارتش و تمام تجهیزات آن در خدمت جنگ بود و توانست جنگ را با کمک سپاه، بسیج و تمام مردم اداره کند و سربلند و سرافراز از این جنگ بیرون بیاید و همانا مسئولیتی را که به واسطه قانون اساسی به ارتش سپرده شده است که حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی است با جدیت تمام و کوشش تلاش کرده و به خوبی این تکلیف را انجام داده است.

 

وی گفت: بعد از جنگ نیز ارتش هیچ گاه معطل نبود تا دشمن اقدامی علیه نظام و کشور انجام دهد. با آمادگی خود و ارتقای توانمندی های خود بازدارندگی لازم را به وجود آورده و در تربیت نیروها و ایجاد بازدارندگی کوشش کرده است. هر زمان در هر کجا دور و نزدیک هر جا که لازم بوده است، وارد شده؛ در جبهه مقاومت در کنار برادران سپاه به خوبی درخشید.

 

وی یادآور شد: جمله سردار سلیمانی را فراموش نمی کنم که فرمودند اگر خلبانان نیروی هوایی نبودند ما توفقیاتی در سوریه و جبهه مقاومت کسب نمی کردیم. این امر نشان می دهد ارتش پا به پای سپاه لحظه ای در حالت انفعال نبوده و در همه جا فعال بوده است و دشمن را رصد کرده و متناسب با وضعیت دشمن خود را آماده می کند و الحمدالله توانسته است وضعیتی به وجود بیاورد که علیرغم اینکه دشمنان هر لحظه در چینش یک توطئه و دسیسه علیه نظام هستند در هیچ کدام موفق نباشند و الحمدالله این امنیت در یک نقطه بحرانی خاورمیانه و غرب آسیا را فراهم کرده است.

 

کد خبر 1166806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha