درخشش میاندوآب در جشنواره تئاتر دینی کشور

محمود نیک‌مرام گفت: اولین سوگ نمایش‌واره آیینی عاشورایی آذربایجان غربی که در این شهرستان برگزار شده بود، جزو هشت جشنواره مهم تئاتر دینی کشور شناخته شد.

«محمود نیک‌مرام» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: فعالیت در راستای شناساندن فرهنگ های دینی و آیین های مذهبی گامی بسیار شایسته است.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب افزود: اولین سوگ نمایش‌واره آیینی عاشورایی آذربایجان غربی که در این شهرستان برگزار شده بود، جزو هشت جشنواره مهم تئاتر دینی کشور شناخته شد.

 

وی اضافه کرد: درسال گذشته اولین سوگ نمایشواره آیینی عاشورایی آذربایجان غربی در شهرستان میاندوآب جزو جشنواره‌های برتر اعلام شده‌است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: این درخشش با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در خصوص حوزه‌های تئاتر دینی و مذهبی و حمایت هنرمندان تئاتر کشور در این شهرستان حاصل شد.

 

وی افزود: اولین سوگ‌نمایشواره آیین عاشورایی در مهرماه در شهر میاندوآب با حضور بیش از ۱۳ گروه نمایشی برگزار شد.

 

نیک مرام با بیان این‌که این سوگ نمایشواره در ۲ بخش عاشورایی و آئینی و به صورت صحنه‌ای و میدانی برگزار شده بود، اظهار کرد: بخش ویژه نمایش عاشورایی شامل نمایش‌هایی است که جلوه های عاشورایی و سوگواری حضرت ابا عبدالله و یاران آن حضرت در آن به تصویر کشیده شده بود.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب اضافه کرد: موضوع‌های این رویداد فرهنگی و هنری شامل قصص قرآنی (زندگی پیامبران)، روایات، زندگانی و سیره عملی اهل بیت (ع)، اسلام رحمانی و پیامبر رحمت و مضامین عاشورایی مبتنی بر وقایع و آموزه‌های حماسه عظیم عاشورا بود.

کد خبر 1166811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha