۱۳ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد خوزستان را زنان تشکیل می‌دهند

پروین با بیان اینکه ۳۰۱ زندانی جرائم غیرعمد با مجموع بدهی ۴۰۰ میلیارد تومان در زندان‌های خوزستان به سر می‌برند گفت: از این تعداد ۱۳ نفر از زندانیان زن هستند که بدهی هفت نفر از آنها در مجموع سه میلیارد تومان است که شاکیان نصف این مبلغ را بخشیده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «پژمان پروین» امروز (یکشنبه ۲۸ فروردین) در جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان زن سرپرست جرائم غیرعمد که در سالن شهدای در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ توانستیم ۳۷۷ زندانی جرایم غیرعمد را با کمک‌های انجام‌شده از زندان آزاد کنیم.

 

مدیرکل امور زندان‌های خوزستان افزود: این افراد بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان بدهی داشتند و برای اینکه بتوانیم این مبلغ را پرداخت و این افراد را آزاد کنیم یک فرایند را در نظر گرفتیم که بخشی از آن رضایت شاکیان بود.

 

وی با تقدیر از شاکیانی که از مال و حق خود گذشتند اضافه کرد: از این مبلغ شاکیان از بیش از ۲۳ میلیارد تومان از مجموع این مبلغ گذشتند، برای حدود ۱۱۸ میلیارد تومان نیز با پیگیری قضایی توانستیم حکم اعسار بگیریم، ۶ میلیارد  و ۳۰۰ میلیون تومان نقدینگی مددجویان بود و از صندوق بیمه نیز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تامین شد.

 

پروین خاطر نشان کرد: همچنین با تامین چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل تسهیلات بانکی و بیش از  ۶ میلیارد تومان کمک‌های مردمی، زمینه آزادسازی ۳۷۷ زندانی جرائم غیرعمد فراهم شد.

 

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی حدود ۳۰۱ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان حضور دارند که  برای آزادسازی آنها ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز است که تامین آن مانند بدهی قبلی فرایندی دارد و شاید بتوانیم این افراد را با ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان آزاد کنیم.

 

مدیرکل امور زندان‌های خوزستان ابراز کرد: از ۳۰۱ زندانی جرائم غیرعمد، ۱۳ نفر زن هستند که بدهی ۶ نفر از آنها سنگین است ولی هفت نفر دیگر را می‌توانیم با مبلغ اندکی آزاد کنیم.

 

وی اذعان کرد: این زندانیان حدود سه میلیارد تومان بدهی دارند که از این مبلغ با رایزنی‌های صورت گرفته با شاکیان، یک و نیم میلیارد تومان آن بخشیده شد و می‌توانیم با جمع‌آوری یک و نیم میلیارد تومان هفت نفر از زندانیان زن جرائم غیرعمد استان را آزاد کنیم.

 

پروین با اشاره به اینکه با کمک‌ها و انجام گلریزان، تا پایان ماه مبارک رمضان می‌توانیم این هفت نفر را از زندان آزاد کنیم و به آغوش گرم خانواده بازگردانیم یاد آور شد: اینکه زنان به جای سکانداری خانواده در زندان باشند، ناراحت کننده است و اگر چه این افراد در محیط زندان نیز مشغول به کار هستند و درآمد دارند اما همین دوری از خانواده و فرزندان، مشکلاتی برای خانواده و جامعه ایجاد می‌کند.

 

کد خبر 1166840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha