حضور بانوان در امور خیریه نشانه بلوغ فرهنگی جامعه است

یعقوب‌نژاد با بیان اینکه بررسی ها نشان می‌دهد زنان تمایل بیشتری به امور خیریه دارند حضور بانوان در امور خیریه را نشانه بلوغ فرهنگی آن جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «زهرا یعقوب نژاد » امروز (یکشنبه، 28 فروردین ) در آیین تجلیل از بانوان خیر شهرستان بندرانزلی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: بسیاری از تشکل‌های خیریه به صورت خانوادگی و به دو صورت آشکار و پنهان فعالیت می کنند. فعالیت آشکار بانوان، در بخش‌های مختلف اجرایی امور خیریه است و فعالیت پنهان در فضای تصمیم‌گیری در امور مشارکت‌جویانه و تاثیراتی که بر فرزندان و همسران خود داریم شکل می گیرد.

 

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان به حضور بانوان در امور خیریه از سالهای بسیار دور تاکنون اشاره کرد و افزود: بانوان در هشت سال دفاع مقدس بسیار اثرگذار بودند.

 

وی با بیان اینکه بررسی ها نشان می‌دهد زنان تمایل بیشتری به امور خیریه دارند، حضور بانوان در امور خیریه را نشانه بلوغ فرهنگی آن جامعه دانست.

 

یعقوب نژاد تصریح کرد: ساز و کار فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در امور خیریه از طریق وزارت کشور فراهم شده است لذا رویکرد این دولت بر مقوله اشتغال، توانمندی و حمایت از زنان سرپرست خانوار است و در این زمینه حمایت از کارآفرینی در حوزه زنان مورد تاکید قرار گرفته است.

 

یعقوب‌نژاد با بیان اینکه گیلان از جمله استان‌هایی است که رتبه بالایی در آمار زنان سرپرست خانوار دارد، تصریح کرد: این امر موجب شده نگاه ویژه‌ای در حمایت از زنان داشته باشیم.

کد خبر 1166874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha