صلح امام حسن(ع) موجب حفظ دین اسلام شد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: صلح امام حسن مجتبی(علیه السلام) قیامی برای حفظ اساس دین اسلام بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امشب(۲۸فروردین) در عصری با شعر که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامي و سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبي (ع) در مرکز امامت سپاه کربلا برگزار شد، ضمن تحسین عملکرد سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا برای پاسداشت ایام منتسب به سالروز شهادت شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی، اظهار کرد: امامان معصوم(علیهم السلام) هر کدام در زمان خود برای حفظ امانتی که به آنها سپرده شده با عنوان امانت دین هنرمندانه عمل کردند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: هر یک از ائمه معصومین(علیهم السلام) در عصر خود دشمنان، مخالفان، معاندان و مقرضانی داشتند اما هنرمندانه گوهر گرانبهای دین را حفظ و تا به امروز به دست ما رسیده است.

 

وی با بیان اینکه هر امام در زمان خود هنرمندی هایی برای حفظ دین و آموزه های قرآنی از خود نشان دادند، گفت: برخی در دوران امامت ائمه معصومین(علیهم السلام) هنرمندی ها به صورت چالش، نرمش، سازش و ... صورت می گرفت.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به دوران امامت امام حسن مجتبی(ع) اشاره و بیان کرد: در عصر آن حضرت سازش برای حفظ دین اثر داشت. نمی توان گفت صلح امام حسن(ع) برای حفظ دین کمتر از نقش امام حسین(ع) برای حفظ دین بوده است هرچند مصائب حضرت سیدالشهدا(ع) بیشتر بوده اما هر کدام با ویژگی هنری و رفتار هنرمندان خود یک هدف را تعقیب کردند و تحقق بخشیدند آن هدف هم حفظ دین بود.

کد خبر 1166896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha