انفاق ۱۵۰میلیارد تومانی خیرین مازندرانی در حوزه سلامت

حجت الاسلام محمدی لائینی از انفاق ۱۵۰ میلیارد تومانی خیرین حوزه سلامت استان مازندران در بخش بهداشت ودرمان خبر داد و گفت: امید است این نوع دوستی خیرین تداوم داشته و به فرموده رهبری مردم به جزء تحمل بیماری، رنج و درد دیگری متحمل نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امشب(۲۸فروردین) در همایش تجلیل از خیرین سلامت حوزه بهداشت که به یمن ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) در مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، با بیان اینکه به فرموده رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خیرین استان در سال گذشته ۱۵۰میلیارد تومان در حوزه سلامت و بهداشت و درمان کمک کردندف اظهار کرد: قدردان این همت والای خیرین هستیم.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه از ویژگی های مومن همین است که به یاد هم نوعان خود باشد و برای رضای خداوند سبحان به بندگان خدا خدمت کنند، افزود: مومنان نماز را با کمال خشوع به پا می دارند؛ اهل زکات و انفاق هستند.

 

وی با بیان اینکه در قرآن کریم نوعا نماز و زکات در کنار هم آمده، ادامه داد: از نماز به زکات برسیم و اهل زکات و انفاق باشیم باید همانطور که گفتار لغو و رفتار لغو را پرهیز می کنیم از برخی از هزینه های لغو هم باید پرهیز کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه لوکس گرایی و اشرافی گرایی پسندیده نیست، گفت: حذف این خصیصه انسان را به انفاق و نماز می رساند.

 

وی به فرموده آیت الله شیخ محمد کوهستانی (ره) مبنی براینکه ضرر حرف لغو به نظر من کمتر از لقمه حرام نیست، افزود: سکوت هنر خردورزی است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه برخی از هزینه ها تلف شده و از بین رفته است و باید بررسی شود که چرا هدررفت داشته، گفت: حذف مازادهای زندگی به افزایش بهره وری ها می انجامد.

 

وی از اما حسن(ع) به عنوان اسوه سخاوت و کرم یاد کرد، افزود: امام در شرایطی که از جامعه ناملایمات می دید دست گشاده اش باز بوده و سفره اش برای نیازمندان مهیا بوده است.

کد خبر 1166898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha