کمک ۱۰۲ میلیارد ریالی خیرین سلامت زنجان در حوزه کرونا

بختیاری تعداد خیرین سلامت استان زنجان را ۴۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: کمک های خیّرین درحوزه‌ی کرونا حدود ۱۰۲میلیارد ریال بود که حدود ۱۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال به صورت نقدی و ۸۷ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال به صورت غیر نقدی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جمع خبرنگاران به آیات ۱۰ الی ۱۲ سوره صف اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیات می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده‏ اید، آیا شما را بر تجارتی که از عذاب دردناک (قیامت) نجاتتان دهد، راهنمایی کنم؟ به خدا و رسولش ایمان آورید و با اموال و جان‏هایتان در راه خدا جهاد کنید که این برای شما بهتر است، اگر بدانید. (در این صورت،) خداوند گناهان شما را می ‏آمرزد و به باغ‏هایی که نهرها از زیر آنها جاری است و خانه‏ های دل پسند در بهشت‏های جاودان واردتان می‏ کند. این رستگاری بزرگی است.

 

حسن بختیاری با بیان اینکه برخی پزشکان علاوه بر عدم دریافت حق ویزیت از بیمارانِ نیازمند، حتی هزینه‌ی دارو و خدمات پاراکلینیکی آنان را نیز متقبل می‌شوند، اظهار کرد: در کنار تیم‌های تخصصی پزشکی که به صورت کوتاه مدت به مناطق محروم می‌روند، برخی تیمهای پزشکی فوق تخصصی در سطح کشور فعال هستند که متشکل از اساتید و فوق تخصصان مطرح و صاحب نام حتی در سطح جهان هستند و با استقرار بیمارستان صحرایی در دورافتاده‌ترین نقاط کشور، خدمات درمانی رایگان انجام می‌دهند و حتی در صورت لزوم، بیماران را به بیمارستان‌های بزرگ و مجهز در تهران و استان‌ها منتقل می‌کنند. اینها جزو افراد شاخص‌ حوزه‌ی سلامت هستند و امیدواریم این سنت حسنه ادامه پیدا کند و باعث خیر و برکت برای جامعه و خود آنان شود.

 

وی با اشاره به اینکه احسان و انفاق در تمامی حوزه‌ها مورد تاکید است، تصریح کرد: در این میان، حوزه‌ی سلامت به دلیل اهمیت موضوع، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

 

بختیاری در این خصوص به حدیث " نعمتان مجهولتان الصّحه و الامان" از امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: از آنجایی که تقدم و تأخر در گفتار معصومین(ع) بی‌حکمت نیست، این حدیث نشان می‌دهد سلامتی جزو اولویت‌دارترین حوزه‌ها است.

 

وی تصریح کرد: کرونا به همه‌ی ما نشان داد که اگر سلامتی نباشد، اقتصاد، آموزش، فرهنگ و حتی تعاملات اجتماعی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و از همین رو، سلامت، جزو شاخص‌ترین و مهمترین مولفه های یک جامعه است و قطعاً خیرات در این حوزه، اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه حکومت‌های گذشته همواره باعث کاهش اعتماد به نفس ملی شده بودند، اظهار کرد: پاندمی کرونا باعث شد تمامی کشورها در شرایطی برابر، نه تنها از حیث مسائل بهداشتی بلکه از نظر مسائل اجتماعی و انسانی هم محک بخورند و در حالی که جلوه‌هایی از درگیری و خشونت به خاطر مواد غذایی و تجهیزات مراقبتی و پزشکی در کشورهای بیگانه مشاهده می‌شد ولی ایرانیان با ایثار جان و مال خود، خوش درخشیدند و نشان دادند ملتی بزرگ و فهیم هستند.

 

وی تعداد خیرین سلامت استان را ۴۰۰نفر عنوان کرد و گفت: ۱۶۵ نفر از این خیّرین اقدامات بسیار مهم و شاخصی انجام داده‌اند و بیشترین موارد همکاری آنان، تامین تجهیزات و همچنین تامین زیرساخت های حوزه سلامت بوده است.

 

بختیاری افزود: کمک های خیّرین درحوزه‌ی کرونا حدود ۱۰۲میلیارد ریال بود که حدود ۱۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال به صورت نقدی و ۸۷ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال به صورت غیر نقدی می‌باشد.

 

وی پروژه‌ی احداث دانشکده پزشکی را از شاخص‌ترین پروژه‌های خیّرساز در استان برشمرد و اظهار کرد: این پروژه سنگ بنای تمام فعالیتهایی است که دانشگاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم، چه از طریق انجام خدمات بهداشتی-درمانی و چه تربیت کادر سلامت انجام می‌دهد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: از سال ۹۵ تا کنون، ۲۶ پروژه‌ی خیّرساز در استان زنجان صورت گرفته است که شش مورد از آن تماماً خیرساز بوده و کل هزینه‌ی آن توسط خیّر محترم، تامین شده و ۲۰ مورد با مشارکت دانشگاه بوده که درصدی از آن توسط خیّر محترم و درصدی توسط دانشگاه تامین شده است.

 

وی افزود: راه‌اندازی فاز دوم مرکز آموزشی درمانی آیت الله موسوی و همچنین بخش اطفال این بیمارستان، راه‌اندازی بخش آنکولوژی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) ، ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی الحاقی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) ، راه‌اندازی مرکز تشخیصی درمانی مرحوم رجبعلی مقدم در مجاورت بیمارستان شهید بهشتی و راه‌اندازی چندین مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی از پروژه‌های شاخص خیّرساز در استان می‌باشد.

 

بختیاری با اشاره به پلاک‌کوبی اموال خیّرین، تصریح کرد: با این اقدام علاوه بر اشاعه‌ی فرهنگ احسان و خیرات در جامعه، اعتماد عمومی در جهت جذب مشارکت‌های مردمی ایجاد می‍شود.

 

وی برگزاری جشنواره پیشگامان آئین محبت به صورت کشوری و بین‌المللی را از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی زنجان در راستای نهادینه کردن فرهنگ خیرات و وقف بیان کرد و گفت: این جشنواره از سال ۹۷تاکنون همه‌ساله برگزار شده و پس از این هم ادامه خواهد داشت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه خیرات در حوزه‌ی سلامت فقط منحصر به درمان نیست، اظهار کرد: حوزه‌های بهداشت، تحقیقات و فرهنگ سلامت هم باید مورد توجه خیّرین محترم قرار گیرد.

 

وی به تعریف سازمان جهانی بهداشت (WHO) از سلامت پرداخت و اظهار کرد: سلامت فقط به معنای فقدان بیماری نیست بلکه سلامت کامل جسمی روانی و حتی اجتماعی مد نظر است و از همین رو امیدواریم با همتی جمعی به سلامتی کامل کل آحاد جامعه دست یابیم.

کد خبر 1166966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha