بخش مهمی از تأمین امنیت نظام بین الملل در منطقه جنوب شرق ایران رقم می خورد

زینی وند گفت: حضور ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح و سربازان گمنام امام زمان آنچنان اهداف سرویس های جاسوسی را زمینگیر کرده که نه تنها امنیت کشور که بخش مهمی از امنیت نظام بین الملل در منطقه جنوب شرق رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، دوشنبه(۲۹ فروردین) در مراسم روز ارتش با تبریک این روز و گرامیداشت یاد شهدا به خصوص شهید سلیمانی؛ از نقش آفرینی قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش در کنار سایر نیروهای نظامی و امنیتی که امنیت این منطقه مهم را حفظ کرده و جانانه شب و روز از جان خود برای حفظ امنیت و آرامش منطقه مایه می گذارند؛ قدردانی کرد.

 

 

استاندار کرمان ابراز امیدواری کرد: به برکت شب های عزیز ماه مبارک رمضان،‌ همچنان که جمهوری اسلامی ایران تاکنون مایه عزت و افتخار و امنیت و ثبات در منطقه بوده به این نیروهای مسلح توان روزافزون بدهد تا در راستای این مأموریت مهم انجام وظیفه کنند.

 

 

وی اظهار کرد: در حوزه امنیت و حفظ و ثبات کشور در تاریخ انقلاب ایران و حتی در استقرار انقلاب، ارتش نقش اساسی و حیاتی داشته و در مناطق مختلف به عنوان نیروی حرفه ای هم از استقلال و امنیت کشور دفاع می کند و هم حضور ارتش در مناطق مختلف ایران  به عنوان پایگاه و ستون ثبات است با توجه به اطراف کشور که حادثه خیر است و چشم طمع استکبار و دشمنان همیشه به ترکیبات امنیتی منطقه و بر هم زدن ترکیبات طبیعی منطقه بوده است.

 

 

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: ارتش به عنوان پایگاه و ستون ثبات نه تنها در حفظ و استقلال و امنیت مرزهای ایران مؤثر بوده که حضور ارتش در کنار سایر نیروهای نظامی ستون امنیت و ثبات منطقه هم هست و در همین منطقه جنوب شرق که یکی از کانون های مهم بحران آفرینی سرویس های جاسوسی بین المللی است؛ ارتش با هم افزایی سایر نیروهای مسلح، این منطقه را در آرامش نگه داشته است.

 

 

وی ادامه داد: در کشورهای شرقی اطراف، سال ها است که کشورهای فرامنطقه ای و زورگو اجازه نداده اند این ملت ها به ثبات و دولت سازی و امنیت سازی در این منطقه برسند و مرتب مورد تاخت و تاز سرویس های امنیتی بودند اما حضور ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح و کارهای خاموش سربازان گمنام امام زمان آنچنان اهداف این سرویس ها را زمینگیر کرده که نه تنها برای کشور که بخش مهمی از امنیت نظام بین الملل را در همین منطقه جنوب شرق رقم می زنیم.

 

 

زینی وند اظهار کرد: به سفرای کشورهای اروپایی که چندی پیش به کرمان آمدند، گفتم در قاموس ما ایرانیان مردانگی یک فرهنگ مهم است و به نظر من باید از این فرهنگ الگو بگیرید زیرا ما جان مان را از دست می دهیم و جلوی ترانزیت مواد مخدر و جلوی عبور نیروهای تروریستی به مرزهای شما را می گیریم و رفتار انسان دوستانه بر اساس آموزه های دینی با شما انجام می دهیم اما شما به جای قدردانی، گرا می دهید به کسانی سردار ما را شهید کنند و در برابر پایمردی و مردانگی ما اوج نامردی را به خرج می دهید.

 

 

وی گفت: اگر امروز ارتش و سپاه یک شب در مرزها چشم خود را بر ترانزیت مواد مخدر ببندد اروپایی ها خواب ندارند و جمهوری اسلامی ایران با افتخار سردار بزرگی به بزرگی عالم انسانیت مانند سردار سلیمانی با تکه پاره شدن در میدان دفاع از شرف و انسانیت را از دست می دهد و آنها البته رفتار تروریستی خود را به خورد دنیا می دهند و به نسل جوان کشورهای اروپایی حتی ما را تروریست معرفی می کنند.

 

 

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه نسل جوان و قلم به دست باید در فضای مجازی که ارتباط مرزها را شکسته با هم نسلان خود در دنیا ارتباط برقرار کنند و این آموزه ها را حتی به دل جوانان اروپایی برسانند که ایران چه از خودگذشتگی هایی می کند؛ تصریح کرد: این افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است که نیروهای نظامی آن باعث ثبات بین المللی برای بشریت هستند و سردار سلیمانی در جبهه مقاومت همه وجودش را برای آرامش و امنیت و انسانیت گذاشت. و این افتخار جمهوری اسلامی است.

 

 

وی در ادامه با برشمردن ویژگی های ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ اظهار کرد: ارتش ما ویژگی های برجسته ای دارد؛ اول اینکه ارتش مکتبی است؛ یعنی کسی که وارد مدرسه ارتش می شود درس انسانیت و دینداری و تدین می آموزد و {نیروهایش} لباس شهادت می پوشند و تن و جان و بچه و امنیت و آسایش را فدا می کنند تا ما در رفاه و امنیت باشیم و احساس امنیت کنیم.

 

 

زینی وند ادامه داد: وجود این لباس ها در همه رده های نظامی احساس امنیت به مردم می دهد و بنابراین بر اساس همین تربیت مکتبی و اسلامی است که تبعیت آنان از فرماندهی کل قوا یک تبعیت دینی است و برای نیروی نظامی ما تبعیت از ولایت فقیه و فرماندهی کل قوا در حکم عبادت است و این خیلی به انجام مأموریت های این نیرو کمک کند.

 

 

وی رفتار ارتش با مردم را برگرفته از تربیت مکتبی و اسلامی دانست و ویژگی دیگر ارتش را مردمی بودن دانست که تجهیزات مدرن ارتش در کنار مردم است و در بحران های کرونا و سیل، ارتش دوشادوش سپاه و نیروی انتظامی و گروه های مردمی و جهادی و... پیشرو در کنار مردم بود بنابراین مردمی بودن ارتش جمهوری اسلامی مایه افتخار است.

 

 

استاندار کرمان به حرفه ای و مسلط بودن ارتش به ادوات مدرن نظامی و تربیت نیروهای انسانی مسلط به دانش روز دنیا در حوزه جنگ هم اشاره و تصریح کرد: امروز در دل ارتش و در درون دانشگاه ها اساتیدی داریم که نظریه پرداز هستند و حرف برای گفتن در ادبیات جنگ و دفاع و امنیت دارند.

 

 

وی با بیان اینکه ارتش ویژگی های بی نظیری دارد؛ محبوبیت ارتش در میان اقشار مختلف را مثال زدنی عنوان کرد و گفت: در همین کشورهای اطراف و دنیا ببینید و نظرسنجی کنید محبوبیت ارتش و نیروهای نظامی ما در میان مردم که مردم اینها را از خودشان می دانند.

 

 

زینی وند در پایان خاطرنشان کرد: نظم و تربیت ارتش به گونه ای است که باید در مواجهه با مردم، نظام خاصی داشته باشند اما ارتش ما ذوب در مردم است.

کد خبر 1167032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha