جوانگرایی در مساجد انجام شود/توجه به نظافت مسجد

حجت الاسلام کوچک زاده با اشاره به پویاسازی مراکز دینی گفت: جوانگرایی در مدیریت و مشارکت مساجد توسط متولیان و ائمه جماعات انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مجتبی کوچک زاده» مدیراجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان شامگاه روز یکشنبه(۲۸ فروردین) در گردهمایی روحانیون و هیات امنا مساجد تیران و کرون به مسائل مدیریتی مسجد اشاره کرد و اظهارداشت: جوان گرایی در مساجد و زمینه سازی برای حضور نسل جوان و نوجوان به مسجد مورد توجه ویژه متولیان این حوزه باشد.

 

وی افزود: جوانگرایی در مدیریت و مشارکت مساجد توسط متولیان و ائمه جماعات انجام تا این اماکن مقدس رونق گرفته و پویا شود.

 

وی پویایی مساجد را ناشی از فعالیت نوجوانان و جوانان و به روز بودن فعالیت ها دانست و تصریح کرد: باید مقدمه حضور این قشر در کنار دیگر گروه های مردمی فراهم و فعالیت های به روز و جدید مناسب مسجد و قشر جوان انجام گیرد.

 

حجت الاسلام کوچک زاده ادامه داد: زمینه همکاری و عضویت در هیات امنا مسجد برای جوانان فراهم و کارهای اجرایی به آنان سپرده و از نظرات آنان بهره گرفته شود.

 

وی فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه های بسیج و هیات های مذهبی در مسجد را زمینه ساز فعالیت قشر جوان و حضور آنان دانست و تصریح کرد: هیات امنا از این مراکز فرهنگی حمایت کنند.

 

 

توجه به نظافت مسجد

 

مدیراجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به ابعاد مدیریتی این مراکز دینی خاطرنشان کرد: نظم، نظافت و قانونمداری از مهمترین مولفه های عملکردی و موجب رضایتمندی می شود.

 

وی ادامه داد: مردم بی نظمی در مسجد را نپذیرفته و باید خادم و متولی آن همواره با همکاری عموم نمازگزارن بر این مسئله توجه و دقت داشته باشند.

 

حجت الاسلام کوچک زاده تقویت مساجد و کارکردهای این مراکز دینی را ضروری خواند و افزود: دشمن برای تحقق اهداف خود به دنبال تضعیف این عرصه است.

 

انتهای پیام

کد خبر 1167046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha