پرونده های طلاق تیران کاهش یافته است/ترویج فرهنگ صلح و سازش

پناهی در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: پرونده های طلاق در تیران و کرون با مداخله مراکز روانشناسی و ایجاد صلح و سازش کاهش یافته است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «سجاد پناهی» رئیس حوزه قضایی تیران شامگاه روز یکشنبه(28 فروردین ماه) در آیین تجلیل از خیرین و مدیران مراکز خیریه و گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تیران و کرون اظهار داشت: میزان ورودی پرونده ها و صدور برخی از احکام مثل طلاق در این شهرستان کاهش یافته است.

 

وی مداخله مراکز روانشناسی و تلاش دستگاه قضایی برای ایجاد صلح و سازش با همکاری اعضای شوراهای حل اختلاف را در این خصوص و رفع دعوای مردمی و خانوادگی را در این امر مهم اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: میزان ورودی پرونده ها با امر صلح و سازش نیز کاهشی بوده که همت خیرین و افراد معتمد در این حوزه کارکشا و اثر بخش است.

 

پناهی با اشاره به اینکه 13 زندانی جرائم غیرعمد تیران و کرون با بدهی بیش از 10 میلیارد ریال در بند هستند، تصریح کرد: بدهکاری هر کدام از این افراد کمتر از 100 میلیون بوده و امکان آزادی آنان در ماه مبارک رمضان دنبال می شود.

 

وی خاطرنشان کرد:‌ خیرین این شهرستان سال گذشته 6 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص دادند که تعدادی از افراد گرفتار بند آزاد و این موضوع امسال هم پیگیری خواهد شد.

 

 

ترویج فرهنگ صلح و سازش

 

رئیس دادگستری تیران و کرون در بخشی از سخنان خود آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را برای رفع نیاز خانواده های آنان مهم دانست و اذعان داشت: این موضوع به رفع چالش ها و مشکلات خانوادگی کمک می کند.

 

وی اضافه کرد: هر فرد به اندازه توان خود برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کند و این موضوع سبب رفع بسیاری از مشکلات و چالش ها اجتماعی خواهد شد.

 

پناهی ایجاد فرهنگ صلح و سازش و گذشت در جامعه را مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: با صبر و گذشت امکان کاهش ورودی پرونده ها و اختلافات فراهم و ناملایمتی ها از بین می رود.

 

انتهای پیام

کد خبر 1167058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha