برگزاری نشست برخط طلاب سطح ۴ مدارس علمیه تهران با معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران

نشست برخط طلاب سطح ۴ مدارس علمیه خواهران استان تهران با معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به همت اداره کل تحصیلات تکمیلی معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و معاونت آموزش حوزه علمیه خواهران استان تهران، نشست برخط طلاب سطح 4 مدارس علمیه استان تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین تهرانی معاون آموزش مرکز، خان میرعلی ملک سرپرست اداره کل تحصیلات تکمیلی و حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان سرپرست اداره کل اساتید معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

در این نشست که با هدف بررسی مسائل آموزشی رشته‌های سطح 4 برگزار شد، در ابتدا  نمایندگانی از 5  مدرسه علمیه خواهران استان تهران به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره رشته‌های مختلف تحصیلی پرداختند.

مواردی همچون «تقویت رویکرد پژوهش محوری در ارزشیابی دروس»، «امعان نظر بیشتر نسبت به دروس تخصصی هر رشته»، «شناسایی نخبگان و حمایت از آنان در عرصه‌های مختلف»، «جذب اساتید متخصص با اولویت بانوان»، «کمک به راه اندازی هیئت‌های علمی مدارس»، «توجه ویژه به برنامه‌های درسی و تقویم تحصیلی سطوح عالی»، «بازبینی سرفصل دروس با رویکرد پاسخگویی به شبهات و نیازهای جامعه امروزی» و....  از جمله مسائل مورد بحث از سوی نمایندگان بود و ایشان  توجه به این نکات را در تقویت فرآیند آموزشی طلاب، بسیار مؤثر ارزیابی کردند.

در ادامه نشست، حجت الاسلام والمسلمین تهرانی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، «ایجاد بستر مناسب آموزشی» و «افزایش کیفیت تحصیلی مقاطع عالی» را از اهداف این معاونت برشمرد.

وی با اشاره به تعیین عناوین دروس از سوی شورای سیاست‌گذاری حوزه های علمیه خواهران، وجود دروس عمومی را در توانمندی استنباط و نظریه پردازی طلاب مؤثر دانست.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران با اشاره به کمبود اساتید این مقطع تحصیلی، بر تقویت مهارت  استادان در پاسخگویی به شبهات و لزوم تغییر در ارزیابی اساتید تأکید کرد.

خانم میرعلی ملک، سرپرست اداره کل تحصیلات تکمیلی مرکز نیز در این نشست، ضمن تقدیر از همکاران حوزه علمیه خواهران استان تهران در برگزاری این نشست، اجرای طرح «آسیب شناسی و کیفیت سنجی وضعیت تحصیلی سطوح عالی» در 3 حوزه برنامه درسی، اساتید و وضعیت آموزشی طلاب را پاسخگوی بسیاری از مسائل طلاب دانست و به تغییرات نحوه برگزاری آزمون زبان و جامع جهت ارتقاء سطح دانشی طلاب  اشاره کرد.

وی با اشاره به طولانی بودن سنوات تحصیلی سطوح عالی و عدم ارائه رساله های علمی در زمان مقرر، تسهیل روند تصویب خواهی را از مدارس علمیه خواستار شد.

 سرپرست اداره کل تحصیلات تکمیلی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران «پیگیری وجود الفاظ جایگزین در معرفی سطوح مختلف تحصیلی حوزه های علمیه خواهران به جامعه» و نیز «برگزاری المپیاد علمی» را ازجمله برنامه‌های آتی اداره کل تحصیلات تکمیلی عنوان کرد.

در بخش پایانی نشست نیز حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان، سرپرست اداره کل اساتید مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به ارائه گزارشی از فعالیت ها پرداخت و گفت: جذب اساتید متخصص بر عهده مدیران مدارس علمیه و نحوه تعامل آنان با مؤسسات معتبر علمی است.

وی با اشاره به طرح هایی همچون «راه اندازی دفتر پشتیبانی اساتید»، «بازبینی آئین نامه های مربوط به جذب اساتید» و «تدوین آئین نامه های گروه علمی متناظر با هر رشته تحصیلی»، افزود: اجرای این طرح ها تغییرات مؤثری را در وضعیت موجود ایجاد خواهد کرد.

سرپرست اداره کل اساتید مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران همچنین نحوه ارزیابی طلاب سطح 4 از اساتید را در ارتقاء کیفی تحصیلی این مقطع مهم دانست و بر اهتمام ویژه به این مسئله تأکید کرد.

در پایان جلسه ایمیلی با آدرس takmili@whc.ir جهت ارتباط بیشتر طلاب خواهر سطوح  3 و 4 با اداره کل تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران و انعکاس نقطه نظرات آنها معرفی شد.

 

کد خبر 1167141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha