صیانت از جایگاه حوزه و روحانیون مورد توجه دادگاه ویژه روحانیت باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن تحسین فعالیت های دادگاه ویژه روحانیت گفت: این نهاد مقدس به فرموده رهبری برکات بسیاری داشته و دارد، دادگاه ویژه سعی کند از جایگاه روحانیت و حوزه علمیه صیانت به عمل آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز (۲۹فروردین) در نشست با حجت الاسلام «سعید شهواری» دادستان ویژه روحانیت حوزه قضائی مازندران وگلستان ضمن قدردانی از خدمات دلسوزانه این مجموعه ارزشمند که در دادگاه و دادسرا ویژه روحانیت ارائه می دهند، اظهار کرد: روند آماری کاهش تعداد پرونده ها و جرائم را نشان می دهد که ارزشمند است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه توجه به بعد صیانتی پرونده های شعبه دهم ویژه روحانیت شایسته تحسین است، افزود: روحانیت سربازان امام زمان(عج)، پیام آوران و مبلغان دین هستند و باید امورات این قشر را مرتفع کرد.

 

وی با بیان اینکه حفظ قشر روحانیون مهم و اساسی است، گفت: باید نسبت به هم لباس های خود نهایت شفقت، رأفت و محبت را بکار ببندیم. البته برخورد قهری حداقلی نیز لازم است که به موقع باید مورد استفاده قرار گیرد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه برخی پرونده های حوزه روحانیت به ضرب و شتم مرتبط می شود و گاهی به اعتیاد هم ربط داده می شود، ادامه داد: البته برخی هم شأن روحانیت را مورد توجه ندارند که باید تذکر داده شود.

 

وی  با بیان اینکه بعضی اوقات روحانیون خط و خطوط سیاسی برمی گزینند که قابل قبول نیست، خاطرنشان شد: همه روحانیون باید در خط امامین انقلاب اسلامی و ولایت فقیه باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به فعالیت نادرست برخی از روحانیون در عرصه فرق نوظهور و انحرافی اشاره و بیان کرد: باید آسیب های این عرصه برای طلاب تبیین شود.

کد خبر 1167179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha