لزوم بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در توسعه پایدار کشاورزی جهرم

شفیعیان گفت: نیاز به استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی شهرستان جهرم کاملاً لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی شفیعیان»، امروز (دوشنبه ۲۹ فروردین) در جلسه تکریم و معارفه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم، گفت: مدیران دستگاه‌ های اجرایی با شعار ما می‌توانیم سر لوحه خود قرار داده و بجای مدیریت های کلاسیک بارویکرد حضور میدانی در صحنه در عرصه خدمت به مردم تلاش کنند.
 
 

فرماندار ویژه جهرم با اشاره به اینکه باتوجه به اشتغال مردم به کشاورزی در شهرستان باید با ایمان و اراده مضاعف به منظور رفع موانع و کمبودهای حوزه کشاورزی و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی گام های اساسی برداشته شود، افزود: انتظار است در ۲ بخش تولید مرکبات و خرما اقدام جدی صورت گیرد.
 

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم تاکید کرد: با عنایت به وجود چهار هزار و ۲۰۰ هکتار نخلستان که بخشی از هویت ما هستند و تولید حدود ۳۶ هزار هکتار خرمای با ۲۵ هزار تن صادرات این محصول و اشتغال قابل توجه این فعالیت اقتصادی، انتظار می رود مدیر جدید جهاد کشاورزی جهرم در راستای ایجاد بهره وری بیشتر و استفاده از ظرفیت بی نظیر باغ نمونه کشت بافت نخیلات تجاری جهت حرکت به سمت ارقام تجاری برنامه ریزی منسجم و مدون داشته باشد.  

 

شفیعیان یادآور شد: همچنین مبارزه مؤثر و منطبق بر اصول علمی در کنترل آفات به ویژه آفت سوسک سرخرطومی نخیلات از ضروریات بلاشک این بخش اقتصادی شهرستان است.
 

 وی با بیان اینکه در قرارگاه امنیت غذایی نباید نگاه مدیر مجموعه منحصر موضوع تنظیم بازار باشد، اضافه کرد: سیاستگذاری تولید محصول سالم از مزرعه تا سفره مردم مورد توقع بوده و ضرورت دارد ضمن حرکت در مسیر تأمین نیازمندیهای این حوزه به ویژه موضوع سلامت در مرحله کاشت و استفاده از کود و سموم استاندارد در مرحله داشت به جد مد نظر بوده و برنامه ریزی عملیاتی شود.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم نیاز به استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی شهرستان کاملاً لازم و ضروری دانست و ابراز داشت:به فعالیت بدون مطالعه اعتقاد و اعتمادی ندارم بنابراین ایجاد انسجام پایدار در تصمیم گیری و برنامه ریزی بخش کشاورزی شهرستان در راستای تنظیم نقشه راه به منظور تزریق آرامش به فضای ذهنی فعالان کشاورزی از ضروریات اولیه است.

 

شفیعیان عنوان کرد:معتقدم نقش کشاورزی شهرستان در سند آمایش سرزمین استان بایستی تقویت شود چرا که جهرم جزء مناطق مستعد کشاورزی دانش بنیان کم آب بر و توسعه صنایع تبدیلی آورده شده است.

 

 وی در خصوص نقش آفرینی مؤثر کشاورزی  در تأمین امنیت غذایی مردم  با ارائه آماری بیان داشت: در زمینه های تولید محصولات باغی، صنایع سورتینگ و بسته بندی مرکبات، ماهی گرمابی و خرما رتبه اول و در زمینه تولید عسل، تخم مرغ، گوشت مرغ و گوشت قرمز جزء چهار رتبه اول استان هستیم.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: با تحلیل فضای  حاکم بر جامعه فعالان اقتصاد کشاورزی شهرستان آرامش مورد نیاز برای توسعه پایدار مشاهده نمی شود سؤال بنده به عنوان نماینده طیف کشاورزان شهرستان از مدیر جدید این است که چه برنامه مدون و عملیاتی برای اصلاح این شرایط دارید.

 

شفیعیان از مدیر جدید خواست در کنار استفاده از ظرفیت ارزشمند و بی نظیر منابع انسانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از پتانسیل نخبگان و افراد باتجربه به شکل مطلوب استفاده شود.

 

وی همچنین خواستار برنامه ای منسجم، مدون و عملیاتی در حوزه های امور دام، صنایع تبدیلی و غذایی، اموراراضی، زراعت، باغبانی، مکانیزاسیون، جفظ نباتات، ترویج و آموزش، آب و خاک و طرح و برنامه در قالب  برنامه کوتاه مدت و بلند مدت چهارساله تا پایان اردیبهشت ماه شد.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم فرسایش خاک را یکی از مهمترین دغدغه ها گوشزد کرد و اظهار داشت: به همان میزان که دغدغه آب در محافل و مجالس به عنوان اولویت از آن یاد می شود متاسفانه فرسایش خاک مد نظر نیست لذا توقع است حوزه آب و خاک جهاد کشاورزی قبل از بروز بحران در این زمینه نیز با یک دیدگاه علمی به این موضوع ورود کند.

 
در پایان شفیعیان  با اشاره به ضرورت تکریم خدمات مدیران از منظر قدرشناسی برگرفته از تعالیم دین مبین اسلام از زحمات گچکاران مدیر پیشین جهاد کشاورزی جهرم تقدیر وبه عنوان یک حرکت فرهنگی کتاب فرمان نامه حضرت امیرالمومنین (ع) به «مالک اشتر نخعی» به «حسن زمانی» به عنوان سرپرست جدید جهاد کشاورزی شهرستان جهرم اهدا کرد.

 

کد خبر 1167228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha