کارنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران مملو از نقاط درخشان است

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه امروزه شاهد اقتدار نیروهای مسلح به ویژه ارتش هستیم گفت: کارنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران مملو از نقاط درخشان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (دوشنبه، ۲۹ فروردین ) در دیدار با جمعی از بازنشستگان ارتش ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: امام خمینی(ره) این روز را به نام روز ارتش نامگذاری کردند در حالیکه بسیاری درصدد انحلال ارتش و تشکیل ارتش خلق بودند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه در بمباران تبلیغاتی گروههای انحرافی، امام راحل حکیمانه و با دوراندیشی خاصی فرمان تاریخی نامگذاری ارتش را صادر نمودند عنوان کرد: بسیاری از این تصمیم امام خمینی(ره) جا خوردند اما امام راحل(ره) فرمود این ارتش باید بماند زیرا از همین ملت هستند.

 

روحانی یکی از بزرگترین اقدامات بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حفظ ارتش ذکر کرد و ابراز داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در برابر ارتش بعث عراق ایستادگی کرد و قبل آن خود را در غائله کردستان و در گنبد نشان داده و در مقابل ضدانقلاب و منحرفان ایستادگی کرد.

 

وی ضمن برشمردن بخش‌های از پیام مهم امام خمینی(ره) به ارتشیان تصریح کرد: ۴۳ سال از پیام تاریخی امام راحل به ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و ما بعد از گذشت این همه سال همچنان ثمرات آن را مشاهده می‌کنیم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه کارنامه ارتش مملو از نقاط درخشان است ابراز داشت: ارتشیان در کمال غربت، نجابت، بی توقعی و مظلومیت راه خود را ادامه دادند و مقام معظم رهبری قویتر و با صلابت بیشتر از ارتش جمهوری اسلامی ایران حمایت جانانه به عمل آوردند.

 

روحانی کارنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران را مملو از نقاط درخشان خواند و اضافه کرد: تا به امروز ما شاهد حمایت و پشتیبانی امامین انقلاب از ارتش جمهوری اسلامی ایران بودیم و هستیم و ارتش هم امتحان خود را به خوبی پس داد و از همان ابتدا شهدایی مانند فلاحی‌ها و فکوری‌ها جان خود را برای اسلام و انقلاب فدا کردند.

 

وی اوج جانفشانی‌های ارتشیان را هشت سال دفاع مقدس و تقدیم ۴۸ هزار شهید، جانباز و آزاده خواند و یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با این حجم از ایثارگری و شجاعتی که به خرج داد در واقع  از امام خمینی(ره) به صورت عملی تشکر کردند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه ورود به عرصه سازندگی، کمک به مردم در بلایای طبیعی و پاندمی کرونا برگ زرین دیگری از کارنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران است ابراز داشت: رئیس جمهور انقلابی ما امروز در مراسم روز ارتش سخنرانی و رژیم کودک‌کش و غاصب صهیونیستی را تهدید کردند.

 

روحانی اقدام این رژیم برای عادی سازی روابط خود با کشورهای منطقه را مورد اشاره قرار داد و افزود: زمانی حتی مطرح کردن عادی سازی روابط رژیم غاصب صهیونیستی هم ممکن نبود اما امروز کشورهایی مانند بحرین، امارات و حتی عربستان سعودی را می‌بینیم که درصدد انجام این کار هستند.

 

وی با اشاره به اینکه امروزه شاهد اقتدار نیروهای مسلح به ویژه ارتش هستیم عنوان کرد: در دوران جنگ تحمیلی گلوله توپ کوپنی شده بود اما امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در بحث تعمیر و نگهداری و تولیدات نظامی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ادامه داد: دشمن درصدد بود تا تمام استعدادهای ما را بکوبد و نابود سازد اما هم‌اینک ما شاهد ترقی و تکامل نیروهای مسلح هستیم تا جاییکه حتی در دنیا هم موقعیت خاصی را برای خود تعریف کرده‌ایم.

 

روحانی اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین پشتیبانی برای دستگاه دیپلماسی کشورمان دانست و گفت: آمریکایی‌ها میدانند که دست نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پر است و توانمندی‌های بسیار زیادی دارد بنابراین نباید در مقابل جمهوری اسلامی ایران دست از پا خطا کنند. 

 

*استفاده از ظرفیت پیشکسوتان ارتشی در عرصه روایتگری

«محمدرضا شهاب زاده» نیز در این جلسه با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران ملت ولایتمدار گیلان را دلگرم کرده است اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کوران طوفان‌هایی که در کشورمان در خلال سالهای ۵۷ تا ۵۹ رخ داد و با وجود همه مشکلات رشادت‌های عظیمی را از خود به نمایش گذاشتند.

 

فرماندار شهرستان رودسر ضمن اشاره به چندین عملیات بزرگ ارتش جمهوری اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس که ارتش رژیم بعث را زمین گیر نمود  اذعان کرد: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران حتی در اقدامات فرهنگی هم پیشقدم هستند که نمونه بارز آن حضور در پیاده روی میلیونی اربعین و حضور در جمع مردم است.

 

وی بیان دلاورمردی‌های ارتشیان را برای نسل‌های جوان و ورود آموزش و پرورش به این حوزه را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید از پیشکسوتان ارتش در مدارس بهره ببریم تا این ایثارگران روایت کنند که در دوران انقلاب و هست سال جنگ تحمیلی چه بر مردم و کشورمان گذشت و چگونه با محاصره شدید دشمن مقاومت کردیم.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان در این جلسه رئیس کانون بازنشستگان آجا در شهرستان رودسر نیز گزارشی را از اقدامات انجام شده این نهاد ارائه داد.

 

کد خبر 1167237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha