استفاده از ظرفیت هیئت های صلح در مساجد فارس برای ایجاد صلح و سازش پرونده های قضایی

حجت الاسلام موسوی گفت: ارجاع هدفمند پرونده های حقوقی و کیفری قابل سازش به داوران و موسسات داوری و میانجی گری و همچنین هیئت های صلح در مساجد استان اقدام مناسبی برای ایجاد صلح و سازش پرونده های قضایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، امروز (دوشنبه 29 فروردین) در نشست شورای سیاستگذاری شوراهای حل اختلاف فارس گفت: تشکیل کارگروه ویژه سازش پرونده های قصاص در استان فارس ضروری است.

رئیس کل دادگستری فارس افزود: ارجاع هدفمند پرونده های حقوقی و کیفری قابل سازش به داوران و موسسات داوری و میانجی گری و همچنین هیئت های صلح در مساجد استان اقدام مناسبی برای ایجاد صلح و سازش پرونده های قضایی است.

وی اضافه کرد: افرادی که تمایل به مراجعه مراجع قضایی ندارند می توانند برای صلح و سازش و بدون هزینه دادرسی به شعب حل اختلاف استان مراجعه کنند.

حجت الاسلام موسوی اعلام کرد: استان فارس چند سال متوالی در  مصالحه پرونده های قصاص در کشور، مقام اول را کسب کرده که نشانه ظرفیت خوب استان در احیای سنت حسنه اصلاح ذات البین است و از ظرفیت هیئت های صلح، ریش سفیدان و افراد صاحب نفوذ، علما و روحانیت برای صلح و سازش در استان باید بیشتر استفاده کنیم. 

وی تصریح کرد: آگهی بخشی های حقوقی در حوزه صلاحیت های شوراهای حل اختلاف و رسانه ای شدن موارد صلح و سازش در ترویج فرهنگ صلح و سازش نقش موثری دارد.

کد خبر 1167239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha