استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان برای بومی‌سازی تجهیزات امدادی در کشور/ ۵۷۰ پایگاه امداد و نجات ثابت در کشور وجود دارد

ولی پور با اشاره به اینکه اغلب تجهیرات امدادی وارداتی است گفت: یکی از برنامه های امسال ما استفاده از توان و ظرفیت برخی شرکت های دانش بنیان برای بومی سازی تجهیزات حوزه امداد و نجات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی ولی پور» امروز (دوشنبه ۲۹ فروردین) در حاشیه مراسم معارفه سرپرست جدید جمعیت هلال احمر گلستان اظهارکرد: خدمت به مردم خستگی ندارد و ما همواره با تمام بضاعت و به صورت شبانه روزی در خدمت مردم خواهیم بود.

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: براساس شاخص هایی که در مجموعه هلال احمر وجود دارد مانند وسعت حوادث، در ذخایر انبارهای امدادی و لجستیکی و هم چنین نیروی انسانیِ آموزش دیده، امکانات متناسبی داریم اما باید این امکانات و سخت افزارها نوسازی و به روزرسانی شود.

 

وی با بیان اینکه اغلب تجهیزات حوزه امداد و نجات وارداتی است، گفت: امسال یکی از برنامه های ما استفاده از توان شرکت های دانش بنیان داخلی برای بومی سازی بخشی از این تجهیزات است. 

 

ولی پور ادامه داد: موضوع مهم دیگر وضعیت ذخایر انبارهای امدادی ماست که در حوادث مختلف تحت تاثیر قرار گرفته است. با دستور رئیس جمهور در اواخر سال گذشته بخشی از کمبودهای ذخایر انبارهای امدادی جبران می شود تا در حوادث احتمالی در آینده، آمادگی لازم را داشته باشیم.

 

وی اعلام کرد: در کشور ۵۷۰ پایگاه ثابت امداد و نجات وجود دارد که تعداد این پایگاه ها در برخی مقاطع مختلف مانند نوروز افزایش می یابد. ۱۴ هزار نفر نیز در این پایگاه ها مشغول خدمات دهی هستند که از این تعداد فقط ۲ هزار نفر آنان حقوق بگیر هستند و بقیه را جوانان و داوطلبان تشکیل می دهند.

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: حدود ۵ هزار دستگاه خودروی امدادی و ۱۹ فروند بالگرد نیز مجموعه ناوگان هلال احمر است که در حوادث مختلف به کارگیری می شود.

 

کد خبر 1167261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha