پرونده دبیرخاطی جهت صدور حکم نهایی به هیئت تخلفات گیلان ارجاع داده شد

موسوی گفت: علاوه صدور توصیه‌نامه برای دبیر خاطی دبیرستان دوره اول سنایی سیبلی، پرونده وی جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به هیئت تخلفات استان گیلان ارجاع داده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بندر آستارا آستارا، «سید سجاد موسوی» امروز(دوشنبه، ۲۹ فروردین) در جمع خبرنگاران به فیلم منتشرشده در فضای مجازی مبنی ‌بر تنبیه ‌بدنی یکی از دانش‌آموزان در مدرسه‌ای در این شهرستان اشاره کرد و افزود:‌ معاونین، بازرسی و حراست آموزش و پرورش بلافاصله پس از اطلاع از حادثه با حضور در محل نسبت به بررسی موضوع اقدام کردند. 

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا در تشریح این اتفاق گفت: تنبیه‌ بدنی دانش‌آموز در جریان درگیری ۲ دانش‌آموز در کلاس درس هنگام تدریس دبیر مربوطه صورت‌ گرفته و یکی از دانش‌آموزان به صورت مخیفانه نسبت به فیلمبرداری و انتشار آن در فضای مجازی اقدام کرده است.

 

وی با بیان‌اینکه طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، پس از درگیری ۲ دانش‌آموز با یکدیگر، موضوع با وساطت مدیر مدرسه و معلم به آرامش ختم شد، تصریح‌کرد:‌ متأسفانه پس از دقایقی، بار دیگر این دانش‌آموزان با یکدیگر درگیر شدند که این موضوع باعث عصبانیت معلم و انجام تنبیه‌ بدنی یکی از دانش‌آموزان شد.

 

موسوی با اشاره به اینکه طبق آیین‌نامه اجرایی مدارس هرگونه تنبیه‌ بدنی دانش‌آموزان از سوی عوامل اجرایی و آموزشی مدرسه ممنوع است، گفت: علاوه‌ بر صدور توصیه‌نامه برای دبیر خاطی دبیرستان دوره اول سنایی سیبلی، پرونده وی جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به هیئت تخلفات استان گیلان ارجاع داده شد.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا بر ضرورت حفظ کرامت انسانی دانش‌آموزان در محیط مدارس تاکید کرد و افزود: حفظ کرامت انسانی در مدارس ارتباط مستقیم با سلامت روان دانش‌آموزان داشته و این مهم باید از سوی عوامل اجرایی و آموزشی مدرسه با سعه‌ صدر و دعوت به آرامش مورد توجه قرار گیرد.

 

موسوی با عذرخواهی از مردم آستارا بابت موضوع پیش آمده خاطرنشان‌کرد: با نظارت مستمر و جدی بازرسان این اداره دیگر شاهد این‌دست از وقایع ناخوشایند در مدارس نخواهیم بود و از فضای مجازی نیز انتظار داریم به جهت حفظ حرمت خانواده‌ها از بازنشر فیلم فوق در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

کد خبر 1167265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha