اختصاص ساختمان مستقل برای خانه های قرآن در ۱۳ منطقه شهری تهران

درود با اشاره به برنامه های قرآنی شورای عالی قرآن شهرداری تهران، گفت: ۱۳ منطقه شهری در تهران برای دارالقرآن و خانه قرآنی، ساختمان مستقل اختصاص داده اند بنابراین در حوزه برنامه های قرآنی فعال تر عمل می کنند.

«سید یوسف درود» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم گفت: شورای عالی قرآن شهرداری تهران در دهه اخیر تشکیل شده است و حدود ۱۰ سال از فعالیت آن می گذرد. فعالیت های شورای عالی قرآن شهرداری تهران بیشتر روی کارهای معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران متمرکز است.

 

مسئول پایش دارالقرآن های غرب تهران در شورای عالی قرآن شهرداری تهران افزود: در گذشته بخش قرآنی این معاونت فعالیت مستقلی پیدا کرد و در حال حاضر تعداد زیادی از مناطق ۲۲ گانه تهران خودشان دارای دارالقران مستقل و مرکزی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: از زمانیکه مناطق شهرداری تهران هرکدام در نواحی زیرمجموعه خود محله محور شدند و هر محله برای خود یک خانه قرآن و عترت دارد که دارای مسئول است و زیر نظر مدیر محله کار می کند و فعالیت های قرآنی محله و نیازهای قرآنی محله را شناسایی می کند. کلاس های مختلف برگزار می کند و در مواردی نیز با حمایت شورای عالی قرآن شهرداری تهران دوره های تربیت معلم برگزار شده است تا علاوه بر مهارت افزایی و ارتقا مهارت آنها، مدرک مربی گری نیز به آنها اعطا شده است.

 

درود در پاسخ به این سوال که آیا برنامه های قرآنی فرهنگسرای قرآن و شورای عالی قرآن شهرداری تهران به موازات هم یا در تداخل با هم هستند؟ گفت: فرهنگسرای قرآن خودش یک سازمان دارد تحت عنوان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران. این سازمان، فرهنگسراهایی در سطح تهران دارند که فعالیت های عمومی مربوط به قرآن انجام می شود و کمتر به کارهای تخصصی در حوزه قرآن پرداخته می شود.

 

مسئول پایش دارالقرآن های غرب تهران در شورای عالی قرآن شهرداری تهران توضیح داد: فرهنگسرای قرآن بیشتر روی برگزاری کلاس های روخوانی قرآن متمرکز است اما شورای عالی قرآن شهرداری تهران رویکرد تخصصی در بخش قرآن دارد و این کار به خوبی انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه شورای عالی قرآن شهرداری تهران از سطح عمومی تا تخصصی در حوزه قرآنی فعالیت می کند، گفت: فرهنگسراها اینگونه است که شهروندان باید به آنجا مراجعه کنند اما در محلات شهر تهران خانه قرآنی مستقر است و مسئول خانه قرآن با مردم سطح محله تعامل برقرار کرده و ارتباط برقرار می کند و برنامه ها و نیازهای قرآنی محله را شناسایی کرده و متناسب با آن ها برای ارائه فعالیت های قرآنی، برنامهه ریزی می کند.

 

درود با بیان اینکه در مناطق شهری که دارای ساختمان مستقل و خانه قرآنی متمرکز هستیم، فعالیت های قرآنی بیشتر انجام می شود، خاطرنشان کرد: ۱۳ منطقه شهری در تهران برای دارالقرآن و خانه قرآنی، ساختمان مستقل اختصاص داده اند بنابراین در حوزه برنامه های قرآنی فعال تر عمل می کنند. مناطق ۵، ۱۴،۴، ۷، ۸، ۲۲ و ۱۰ از جمله مناطق فعال در برنامه های قرآنی محسوب می شوند.

 

وی درباره حضور شورای عالی قرآن شهرداری تهران در نمایشگاه قرآن نیز گفت: شورای عالی قرآن شهرداری تهران اولین بار در آخرین نمایشگاه قرآنی که پیش از آغاز کرونا برگزار شده بود، شرکت داشت، بیشترین میزان بازدیدکننده از غرفه را به خود اختصاص داده بود و مقامات لشکری و کشوری زیادی از دستاوردهای شورای عالی قرآن شهرداری تهران بازدید کردند.

 

مسئول پایش دارالقرآن های غرب تهران در شورای عالی قرآن شهرداری تهران تاکید کرد: سید حسین موسوی بلده رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران برای شناساندن و معرفی فعالیت ها و برنامه های این مرکز تلاش های زیادی انجام داد

کد خبر 1167266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha