ارائه پرتال جامع علوم و معارف قرآنی در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم

مهرگان از ارائه پرتال جامع علوم و معارف قرآنی در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم خبر داد و گفت: اپلیکیشن ارائه شده در پرتال جامع علوم و معارف قرآنی شامل مسابقات قرآنی، سراج، فرهنگ نامه ها، دایره المعارف قرآنی، پرسمان قرآنی، جلسات قرآنی است.

«یحیی مهرگان» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان  در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم گفت: پرتال جامع علوم و معارف قرآنی به عنوان بزرگ ترین پایگاه مفاهیم و موضوعات قرآنی زیر نظر اداره فناوری اطلاعات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، خدمات قرآنی و علمی را توسط محققان و پژوهشگران قرآنی تولید و تهیه کرده است و در بستر وب در دسترس علاقه مندان است.

 

کارشناس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: اپلیکیشن ارائه شده در پرتال جامع علوم و معارف قرآنی شامل مسابقات قرآنی، سراج، فرهنگ نامه ها، دایره المعارف قرآنی، پرسمان قرآنی، جلسات قرآنی است.

 

وی خاطرنشان کرد: مجموعه نرم افزارهایی که در پرتال جامع علوم و معارف قرآنی قرار دارند قابلیت نصب بر روی گوشی های اندروید وios را دارند و به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

 

مهرگان با بیان اینکه علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت http://www.maarefquran.com/ اپلیکیشن های قرآنی را به صورت رایگان دانلود و استفاده کنند.

 

کارشناس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این سامانه امکان ثبت اطلاعات و دستاوردهای قرآنی کشور را در قالب های مختلف دارد.

 

وی در توضیح نرم افزارهای موجود در پرتال قرآنی، گفت: نرم افزار سراج شامل ۷ترجمه قرآنی است و ۲ تفسیر المیزان و نور در آن قرار گرفته است همچنین صوت های مختلف قاریان قرآنی در این اپلیکیشن قابل مشاهده است.

 

مهرگان درخصوص اپلیکیشن فرهنگ قرآن گفت: این اپلیکیشن جامع ترین فرهنگ قرآنی و جامع ترین منبع قرآنی است که دارای ۳هزار موضوع اصلی و ۶۰هزار عنوان فرعی است و جامع ترین فرهنگ موضوعی قرآن کریم محسوب می شود.

 

کارشناس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  با اشاره به اپلیکیشن پرسمان قرآنی خاطرنشان کرد: این نرم افزار شامل ۱۰هزار پرسش و پاسخ در خصوص مباحث قرآنی است و جستجوهای مختلف در آن وجود دارد.

 

وی ادامه داد: فرهنگ نامه و دانش نامه قرآنی شامل دانشنامه قرآن و سلامت است و مباحث مختلف قرآنی در آن مطرح شده است.

 

مهرگان با اشاره به تهیه نرم افزار پژوهان گفت: پژوهان پلتفرمی برای عرضه کتاب الکترونیکی در دستگاه های هوشمند است که با هدف غنا بخشیدن به فرهنگ مطالعه و فراهم آوردن راهی آسان و ارزان برای کتاب خواندن است و در چهار بستر اندروید، ویندوز، آی او اس و وب قابل دسترسی است و دارای امکانات عمومی، مطالعه، پژوهش است.

 

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در این نرم افزار باید یک پنجم قیمت پشت جلد را به ناشران بدهیم، پلتفوم پژوهان با پرداخت هزینه از سوی مخاطبان قابل دریافت است.

 


 

کد خبر 1167282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha