احیای ترویج فرهنگ کتابخوانی با وحدت و همگرایی مسئولان دغدغه‌مند محقق می‌شود

ولیپور با اشاره به اینکه برای احیای ترویج فرهنگ کتابخوانی همه باید تلاش کنند، گفت: وحدت، همدلی و هم گرایی در حوزه کتابخوانی با کمک فرمانداران ومسئولان دغدغه مند محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «آرزو ولیپور» امروز( ۲۹ فروردین) در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به همراه تجلیل از برگزیدگان که با حضور سُلگی معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران، فرمانداران ساری، میاندورود، جویبار، نکا، رئیس حوزه هنری استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اعضای شورای شهر میاندورود، مسئولان و برگزیدگان جشنواره به صورت همزمان در ۱۱ نقطه استان در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: با همدلی و تعامل همه مسئولان امسال در جشنواره کتابخوانی رضوی استقبال خوبی را شاهد بودیم.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بیان کرد: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با مشارکت حدود 34 هزار نفر شرکت کننده در بخش‌های مختلف فردی، خانوادگی و پویش‌های کودک و نوجوان در مازندران برگزار شد که در مجموع 672 برگزیده استانی که از این تعداد 606 نفر در بخش انفرادی و 66 نفر در بخش پویش کتابخوان انتخاب شدند و همچنین 6 منتخب ملی داشتیم که در تالار وحدت تهران با حضور مسئولان کشوری مورد تقدیر قرار گرفتند.

 ‌

وی با بیان اینکه در هر رده سنی دو کتاب یکی با موضوع سیره زندگی امام رضا(ع) و دیگری با موضوع امام زمان(عج) برای شرکت کنندگان معرفی شده به رقابت پرداختند افزود: در این دوره از جشنواره علاوه بر قالب‌های پر تکرار همچون چهارگزینه‌ای، نقاشی، پویش کتابخوانی و داستانک، بخش‌های شعر سرایی ویژه نوجوانان و بزرگسالان، قصه گویی از منابع جشنواره و منابع آزاد نیز اضافه شد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی منجر به رشد آگاهی جامعه می‌شود، تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و به ارتقا معنوی جامعه کمک می‌کند.

 

ولیپور با اعلام اینکه اگر خودمان را سرباز ولایت و ولایتمدار می دانیم باید از شعار خارج شویم و جامعه عمل بپوشانیم، ادامه داد: مقام معظم رهبری کتابخوانی را یک واجب دینی برشمردند و نیاز است همه پای کار ترویج کتابخوانی باشیم تا دغدغه های رهبری در این بخش رفع شود.

 

وی با اشاره به اینکه برای احیای ترویج فرهنگ کتابخوانی همه باید تلاش کنند، تصریح کرد: وحدت، همدلی و هم گرایی در حوزه کتابخوانی با کمک فرمانداران ومسئولان دغدغه مند محقق می شود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران با اعلام اینکه کتابخوانی باید دغدغه مسئولان و مردم باشد و در متن زندگی قرار بگیرد، افزود: مازندران با داشتن فرهیختگان و هنرمندان فراوان، نیاز است برنامه های فرهنگی را پررنگ‌تر و تقویت کنیم و کمک کنیم به نقطه مطلوب برسیم.

کد خبر 1167297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha