هجمه های فرهنگی بر علیه ایران را در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه هجمه های فرهنگی بر علیه ایران را در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم، گفت: در مباحث اقتصادی و تحریم ها نسبت به هیچ کشوری قابل مقایسه نیستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» عصر امروز در آئین افتتاحیه نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی با عنوان «بهار ضیافت» که با حضور مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان توجه خاص پروردگار به امور فرهنگی بشر است که فرهنگ به بشر و بقای آن اهمیت و اثر می بخشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: اگر فرهنگ، رفتارهای فرهنگی و تفکرات از مسیر توحیدی خارج شد، خداوند همه دنیا را برمی دارد و مهر پایان بر زندگی بشریت می زند.

 

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ خداوند نشان داده کسانی که در مسیر توحید حرکت نکردند، اقوام و پیشینیان گذشته خداوند چندساعته و یک شبه زندگی آنها را پایان داد.

 

آیت الله حسینی ادامه داد: امروز خداوند توفیق داده که در عصر و نسل و حکومتی زندگی کنیم که فریاد قرآن، توحید، نماز، حجاب و ... بلند بوده و مسیرها و رسانه های بسیاری ما را به معرفت، معنویت، توحید و خداپرستی، اخلاق و بهشت دعوت می کنند.

 

امام جمعه یاسوج یادآور شد: در عصر و زمان هایی ممکن است همچنین محافل و مجالس و رسانه هایی به این صورت وجود نداشت و حتی امروز در برخی از کشورها چنین رسانه هایی غالب نیست و رسانه کفر، ابتذال و انحراف و پستی ها غالب است.

 

وی افزود: در کشور ما محافل، مساجد، نماز جمعه و مجالس ما محفل قرآنی برقرار بوده و مسئولان و حکومت ما در مسیر توحید بر خلاف دشمنان اسلام قرار گرفته اندو سیاست های کلی ما در مسیر اخلاق و معنویت حرکت می کند

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه در دنیای امروزی رسانه های شیطانی بسیار وجود دارند، اظهار کرد: رسانه های ابتذالی و انحرافی مردم را دعوت به فساد می کنند و کشوری کوچک اما قدرتمند در مقابل این مروجین فساد و فحشا هستیم .

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه رسانه های بسیاری بر علیه نظام و انقلاب تبلیغ می کنند، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت ها متناسب با حربه های دشمنان استفاده کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: آسیب های فرهنگی در کشور وجود دارد و این به دلیل هجمه گسترده فرهنگی دشمنان بر علیه کشور است، در دنیا مثل ایران کشوری نیست که با این حجم تحریم ها و توطئه ها روبرو باشند .

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه در فضای مجازی و حقیقی مشکلات فرهنگی دیده می شود و این نگران کننده، افزود: برای آینده وظیفه همه دستگاه های فرهنگی در مقابل موضوع سنگین بوده و نباید اجازه داد خطری کشور را تهدید کند .

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: همه دستگاه ها و ادارات حتی آنهایی که حوزه تخصصی هستند باید به موضوع فرهنگی ورود کنند و دستگاه های متولی فرهنگی بیشتر ورود کنند، چرا که دشمن در این موضوع با هجمه بسیار زیادی ورود کرده است .

 

وی خاطرنشان کرد: نباید دستگاه ها عنوان کنند که فرهنگ کار ما نیست، چرا که دشمن کوتاه نمی آید و به دنبال ترویج فساد و فحشا هستند .

 

آیت الله حسینی گفت: رفتارها و پوشش های نامناسب در جامعه را از حربه های دشمنان دانست و گفت: وظیفه دستگاه های فرهنگی در این زمینه بسیار سنگین بوده و همه دستگاه ها نیز در این راستا رسالت دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رویکرد دستگاه ها در نظام جمهوری اسلامی باید فرهنگی باشد و در راستای تقویت مسائل فرهنگی در حد توان حرکت کند.

***معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: با رویکرد دولت انقلابی برنامه های مذهبی و فرهنگی سرعت بخشیده شده و فعالیت ها بیشتر می شود .

 

سید جواد هاشمی ابراز داشت: قرآن با ارزش ترین هدیه خداوند به بشر بوده و متاسفانه مهجور مانده و فاصله با قرآن آسیب های اجتماعی را رقم می زند .

 

وی با اشاره به اینکه قرآن بهترین درمان در مقابل تکبر، غرور و آسیب های اجتماعی است، گفت: مروجین و آموزگاران قرآنی باید سمت و سوی قرآنی را بیشتر کنند تا آسیب های اجتماعی کمتر شود .

کد خبر 1167308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha