برای احیای ابنیه‌های تاریخی کردستان آماده همکاری هستیم

کاروند گفت: در زمینه احیا و مرمت ابنیه‌های تاریخی استان آماده هرگونه تعامل و همكاری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در نشست مشترک با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایح دستی کردستان، که به‌منظور پاسداشت روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی در استان برگزار شد، اظهار کرد: توجه به صنعت گردشگری به‌تدریج سبب ایجاد رغبت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، افزود: مقبره امامزاده هاجر خاتون(س) خواهر امام رضا(ع)، از مهم‌ترین اماكن متبركه در استان كردستان به‌شمار می‌آید که متاسفانه تاکنون این جاذبه گردشگری مذهبی به صورت مطلوب به مردم و گردشگران معرفی نشده است.

 

وی یادآور شد: مردم منطقه و استان‌های هم‌جوار احترام خاصی برای این بقعه متبرکه قائل هستند و ما برآنیم مقدمات لازم را برای معرفی بیش از پیش آن فراهم آوریم.

 

حجت‌الاسلام کاروند، بیان کرد: همچنین برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای ساماندهی چشمه باباگرگر قروه كه یكی از اماکن زیارتی و گردشگری استان است انجام شده تا گردشگری مذهبی، طبیعی و تاریخی در این منطقه رونق یابد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، اقدام‌های ارزنده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان را در توسعه صنعت گردشگری و احیای بناهای تاریخی استان قابل تقدیر دانست و گفت: برگزاری نشست‌های متعدد و منظم در این زمینه می‌تواند تا در حد زیادی مشکلات موجود را کاهش داده و در توسعه این صنعت موثر باشد.

کد خبر 1167312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha