در فضای مجازی باید هوشمندانه عمل کرد

بازرگان با بیان اینکه در امور تربیتی بخصوص بحث فضای مجازی می بایست با قانونگذاری، هوشمندانه و نکته سنج عمل کرد و دانست که قانون استثنا ندارد گفت: البته باید همیشه «جایگزین» داشته باشیم و این جایگزین باید دارای جذابیت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سومین کارگاه آموزشی «شیرین تر از عسل» همزمان با جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) ویژه مادران و دختران عصر (دوشنبه، ۲۹ فروردین) از سوی هیات محبین الرضا(ع) و هیات رزمندگان اسلام بخش سنگر برگزار شد.

 

«سجاد بازرگان» با اشاره به اینکه امروزه «مرجعیت» در کانون خانواده ها تغییر کرده است گفت: هر چه قدر نقش پدر و مادرها در مرجعیت بالاتر برود در تربیت فرزندان موفق تر هستیم.

 

جانشین فضای مجازی سراج در گیلان با تاکید بر اینکه می بایست نگاه «واقع بینانه ای» نسبت به کارکردها و ابزارهای فضای مجازی داشته باشیم تا بتوانیم مدیریت بهتری بر روی فرزندان خود اعمال کنیم، اظهار کرد: صرف نگاه بدبینانه و یا خوش بینانه هر دو می تواند به مراتب مشکلات را برای ما و فرزندانمان بیشتر کند.

 

وی تصریح کرد: در گذشته شکاف بین پدران و مادران با فرزندان زیاد بود از این رو مدل تربیتی با حاکمیت و تحکم بزرگ ترها بیشتر دیده می‌شد اما امروزه این مدل با رشد سریع فضاهای مجازی و گسترش آنها، تغییر کرده است.

 

بازرگان اذعان کرد: این تغییر مرجعیت باعث شده که نیاز فرزندان به بزرگ‌ترها از بین برود از این رو والدین نیز باید به دنبال تغییر مرجعیت برای خود باشند و با افزایش دانش روز و این فن آوری و البته سواد رسانه ای بتوانند حداقل هم سطح فرزندان خود باشند تا همچنان در کنار آن، کار مدیریتی خود را انجام دهند.

 

بازرگان افزود: اگر این سخت افزارها و نرم افزارها را نشناسیم بیشتر دچار مشکل می شویم زیرا فرزندان ما خواه ناخواه در جریان سریع این مسیر قرار خواهند گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه هیچگاه محدود کردن فرزندان برای وارد نشدن به فضای مجازی جواب نمی دهد، ادامه داد: متاسفانه همین تلویزیون ها نقش اصلی در خانه دارند که نباید اینگونه باشد.

 

بازرگان ادامه داد: ما به عنوان بزرگتر و والدین برای دور کردن فرزندان از کاری که نباید انجام دهند باید همیشه «جایگزین» داشته باشیم و این جایگزین باید دارای «جذابیت» باشد.

 

وی به اثر «قانون گذاری» در همه امورات اشاره و خاطر نشان کرد: در امور تربیتی می بایست هوشمندانه و نکته سنج عمل کرد و با در نظر گرفتن همه جوانب دانست که قانون استثنا ندارد و باید در هر صورتی برای همه اعضای خانواده رعایت شود.

 

بازرگان بیان کرد: قانون باید شفاف باشد و با مشارکت همه اعضای خانواده و حتی فرزندان نوشته شود تا دلیل انجام دادن و یا ندادن کاری برای فرزند روشن بوده تا او را دچار سردرگمی نکند.

 

گفتنی است، در کنار برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه ویژه مادران، کارگاه کتابخوانی و اجرای بازی های گروهی ویژه دختران و مولودی خوانی نیز برگزار شد.

کد خبر 1167315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha