تهذیب نفس، لازمه ی بهره مندی از شب های قدر است

مسئول اسبق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان بابیان اینکه از لحظه لحظه های این شب های گران قدر غفلت نکنیم، گفت: تهذیب نفس، لازمه ی بهره مندی از شب های قدر است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه در شب های قدر، تقدیر الهی مقدر می‌شود، گفت: قرآن در شب قدر، به یکباره بر پیامبر (ص) نازل شده است، در طول سال شبی مهم‌تر از شب قدر وجود ندارد، در این شب عزیز مقدرات انسان در طول یکسال بلکه برای یک عمر محیا می‌شود.

 

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اعمال ویژه این شب ها در مفاتیج الجنان موجود است اظهار کرد: با شب زنده داری و انجام این اعمال سعی کنیم از لحظه لحظه های این شب های گران قدر غفلت نکنیم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که انسان در این شب عزیز بهتر است چه بخواهد و چه بگوید، تصریح کرد: طبق فرمایش مرحوم آیت الله حق شناس، همین که انسان در شب قدر بیدار باشد این موضوعیت دارد، حالا با ذکر و دعا باشد که چه بهتر، اما ممکن است که کسی بگوید که در این شب چه کار کنم و چه چیزی بخواهم.

 

مسئول اسبق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید برای ورود به شب های گرانقدر روح خود را آماده کرده و حلالیت بگیریم چرا که در این شب دعاهای کسی که کینه فرد دیگری را به دل دارد و کسی که دیگران از وی ناراضی هستند، مستجاب نمی شود.

 

وی ادامه داد: در شب قدر همان طوری که از خداوند درخواست مغفرت داریم، شایسته است که ما هم دیگران را ببخشیم.

 

پورذهبی در پایان اظهار کرد: دعاهای شب های رمضان مجموع های بصیرت بخشی است که تکرار تلاوت آنها به صورت هدف هایی برای ما ترسیم می شوند. بنابراین بهتر است هنگام خواندن این ادعیه، مفهوم آنها را نیز مدنظر داشته باشیم و با تلاش و کوشش به سوی این هدف های مطرح شده در دعاها گام برداریم.

کد خبر 1167328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha