تکمیل انتشار فهرست ابربدهکاران بانکی تا نیمه اردیبهشت/ضرورت صرفه‌جویی ۱۰ هزار مگاواتی برای عبور از بحران کمبود برق

ضرورت صرفه‌جویی ۱۰ هزار مگاواتی برای عبور از بحران کمبود برق، آغاز فروش فوق‌العاده ۴ محصول ایران‌خودرو،اعلام دستورالعمل تسهیل وثایق وامهای تا ۲۰۰ میلیون تومان درآینده نزدیک،تکمیل انتشار فهرست ابربدهکاران بانکی برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه ۳۰ فروردین شبستان به شرح زیر است:

ضرورت صرفه‌جویی ۱۰ هزار مگاواتی برای عبور از بحران کمبود برق

محمد الله داد گفت: مشترکان کم مصرف که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، مشمول تغییر تعرفه‌های جدید برق نخواهند شد، اما پرمصرف‌ها منتظر افزایش تعرفه‌های برق باشند.

 

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر می‌گوید: امسال هم با مشترکان غیرمجاز مانند مراکز غیرقانونی استخراج رمزارز مقابله خواهد شد و قطعا جداول خاموشی برق هم در صورت افزایش فشار به شبکه برق، منتشر خواهد شد.

 

قرارگاه عملیاتی گذر از اوج بار سال ۱۴۰۱ با حضور وزیر نیرو در شرکت مدیریت شبکه برق ایران به منظور مدیریت تولید و مصرف برق در تابستان امسال، فعالیت خود را آغاز کرد.

 

فروش فوق‌العاده ۴ محصول ایران‌خودرو از امروز به مدت ۳ روز

گروه صنعتی ایران خودرو در سی و ششمین فروش فوق‌العاده متقاضیان عادی و چهارمین فروش فوق‌العاده طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، چهار محصول خود را از امروز (سه شنبه ۳۰ فروردین) به مدت سه روز عرضه می‌کند. در این طرح، چهار محصول پارس سال سفارشی، پارس با موتور TU5، رانا پلاس و رانا پلاس با موتورTU5P، سقف شیشه ای و گیربکس شش سرعته دستی عرضه می شود.

 
با توجه به تعطیلی روز شنبه، سال‌روز شهادت حضرت امام علی (ع)، مراسم قرعه کشی یک‌شنبه هفته آینده چهارم اردیبهشت ماه با حضور نمایندگان نهادهای ناظر برگزار خواهد شد.
 
 
مراسم قرعه کشی به صورت مستقیم از سایت رسمی گروه صنعتی ایران خودرو به نشانی ikco.ir  و صفحه رسمی این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir پخش خواهد شد.
 
 
متقاضیان می‌توانند از فردا ۳۰ فروردین ماه به مدت سه روز با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir  نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.

 

اعلام دستورالعمل تسهیل وثایق وام‌های تا ۲۰۰ میلیون تومان در آینده نزدیک

دستورالعمل مربوط به تسهیل وثایق وام های خرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مبتنی بر اعتبارسنجی نهایی شده و به زودی توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد که بر این اساس مواردی شامل قرارداد لازم الاجرا، چک و سفته وام گیرنده یا ضامن، سهام بورسی اعم از سهام عدالت و غیره، گواهی صندوق های سرمایه گذاری، اوراق بهادار، یارانه، سیم کارت دائمی به نام فرد، وثایق عینی مانند خودرو و طلا و تایید افراد توسط شورای اسلامی روستا در مناطق روستایی مبتنی بر رتبه اعتباری افراد در وامهای خرد زیر ۲۰۰ میلیون تومان و در قالب عقود مختلف به عنوان وثیقه تسهیلات مورد قبول واقع خواهد شد.

 

بنابراین گزارش با توجه به اقدامات بانک مرکزی برای گسترش دسترسی عموم به خدمات بانکی به صورت غیر حضوری در خصوص تسهیل دسترسی مردم به خدمات بانکی در راستای شمولیت مالی، امکان احراز هویت و افتتاح حساب غیر حضوری، آگاهی افراد از رتبه اعتباری، استفاده از سفته و امضای الکترونیک نیز فراهم شده است و بر این اساس مشتریان شبکه بانکی می ‌توانند با سهولت بیشتر و به صورت غیر حضوری از خدمات بانکی بهره مند شوند. در خصوص اعتبار سنجی این امکان وجود دارد که هر فرد از طریق شرکت اعتبارسنجی ایرانیان به رتبه اعتباری خود دست یابد. همچنین  بخشنامه مربوط به احراز هویت و افتتاح حساب غیرحضوری ابلاغ شده و افراد در بانکهایی که زیرساخت لازم برای را فراهم کرده اند می ‌توانند از این خدمات استفاده کنند. 

 

انتشار جدول خاموشی‌ها در دستور کار صنعت برق نیست

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده برای مدیریت اوج بار امسال افزود: با بهره‌گیری از تجارب تابستان و زمستان سال ۱۴۰۰، یکصد برنامه عملیاتی برای مدیریت اوج بار تابستان امسال تدوین شده است.

 

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، تقاضای مصرف برق رشدی حدود ۸ درصد را تجربه کرد، گفت:: وزارت نیرو ۱۰۰ برنامه عملیاتی را برای عبور موفق از تابستان ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی کرده که از ابتدای دولت سیزدهم نیز در حال پیگیری است.

 

رجبی مشهدی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده و تعامل خوب با وزارت صنایع، برای مدیریت بار اوج مصرف در تابستان امسال کاملا آماده‌ایم و با پشتوانه برنامه‌های تدوین شده ناترازی‌های تولید و مصرف جبران خواهد شد و انتشار جدول خاموشی‌ها در دستور کار نیست.

 

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات، گام‌های بلندی برای افزایش ظرفیت تولید برداشته شده است که با وجود مسیر دشوار، چشم انداز روشنی را فراهم می‌کند.

 

رجبی مشهدی گفت: ‌علاوه بر توجه به توسعه تولید، افزایش توسعه زیرساخت‌های شبکه هم در دستور کار است که می‌تواند پتانسیل خوبی برای شبکه برق ایجاد و پایداری شبکه را افزایش دهد.

 

تکمیل انتشار فهرست ابربدهکاران بانکی تا نیمه اردیبهشت

مصطفی قمری وفا در توئیتی نوشت: بانک مرکزی از این هفته فهرست بدهکاران بزرگ بانک‌های دولتی و خصوصی را در چارچوب بند د تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ منتشر می‌کند.

 

این فهرست و جدول که با راستی‌آزمایی همراه است با دریافت اطلاعات مربوطه از بانک‌ها، تا نیمه اردیبهشت ماه کامل می‌شود.

 

 

 

 

کد خبر 1167340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha