خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف قرآنی مأنوس کنند

روحانی ضرورت انس با قرآن کریم از سنین کودکی را برای یک جامعه ولایی و اسلامی ضروری خواند و گفت: خانواده‌ها فرزندانشان را با قرآن و مفاهیم قرآنی مأنوس کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام « تقی روحانی» شامگاه دوشنبه( ۲۹ فروردین) در محفل انس با قرآن کریم گرامیداشت هفته قرآن و عترت که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودسر برگزار شد اظهار داشت: ما به برگزاری هر چه بیشتر چنین مجالسی در سراسر کشور خصوصا شهرستان رودسر و با حضور خانواده‌ها نیازمندیم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر عنوان کرد: پس از فرمایشات و توصیه‌ای که مقام معظم رهبری در ابتدای ماه مبارک رمضان به همه جامعه قرآنی داشتند کلیه دستگا‌ه‌های فرهنگی اعم از ائمه جمعه و جماعات، اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد و موسسات کوچک و بزرگ قرآنی باید برای تحقق این رهنمودهای بسیار موثر گام بردارند.

 

روحانی ضمن قدردانی از بانیان برگزاری این محفل قرآنی در شهرستان رودسر به ویژه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر تصریح کرد: در شهرستان رودسر با داشتن ۷۰۰ شهید، ۲ هزار جانباز و آزاده و شهدای مدافع حرم بعد از ۱۶ روز از ماه مبارک رمضان اولین محفل قرآنی است که بدین شکل برگزار می‌شود. 

 

وی تقدیم تنها استاندار شهید کشور و شهدای عرصه امنیت را از دیگر ویژگی‌های ارزشمند شهرستان ولایی رودسر خواند و افزود: انتظار می‌رود در چنین شهرستانی دستگاه‌هایی که متولی برگزاری محافل قرآنی هستند این جلسات را در ماه مبارک رمضان و در سایر ماه‌های سال بیشتر برگزار کرده و گسترش دهند. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر قرائت قرآن، فهم قرآن و عمل به قرآن را سه مولفه‌ای که باید برای سعادت دنیا و آخرت در اولویت فرد مومن قرار داشته باشد خواند و اضافه کرد: هر چه قدر خانواده‌ها در این شرایط بسیار پرخطر فرهنگی حول محور قرآن اجتماع کنند به همان اندازه جامعه ما نیز از خطرات فرهنگی دشمن واکسینه خواهد شد.

 

روحانی اتصال و سوق دادن کودکان به آموزش قرآن کریم و انس با این کتاب الهی را وظیفه هر خانواده مسلمانی دانست و ابراز داشت: بهترین سن برای انس با قرآن کریم سنین کودکی است و برای جامعه شیعه و جامعه‌ای که پیرو ائمه اطهار(ع) است شایسته نیست که حتی پدر و مادر خانواده‌ هم به تلاوت قرآن مسلط نباشد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضرورت انس با قرآن کریم از سنین کودکی و پایه را برای یک جامعه ولایی و اسلامی امری واجب و ضروری ذکر کرد و یادآور شد: خانواده‌ها به ویژه مادران در عصر تهاجم گسترده فرهنگی دشمن رسالت و وظیفه‌ای خطیر بر عهده دارند و باید فرزندانشان را با قرآن و مفاهیم قرآنی مأنوس کنند.

 

وی عدم انس با قرآن کریم را یک فاجعه برای جامعه اسلامی دانست و گفت: امروزه نمونه‌های بارزی از نوجوانان و جوانان را در سطح دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها داریم که قادر به تلاوت صحیح قرآن کریم نیستند در حالیکه در مابقی رشته‌های درسی خود موفق هستند و این امر واقعا مصیبت بزرگی است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر اظهار داشت: مقصر چنین شرایطی خود ما هستیم و نباید تقصیر را به گردن دستگاههای فرهنگی بیندازیم زیرا در گذشته که قشرهای مختلف خصوصا نوجوانان و جوانان با قرآن کریم انس داشتند نه بودجه‌ای برای کارهای فرهنگی اختصاص می‌یافت و نه این حجم دستگاه فرهنگی در کشور وجود داشت بلکه همت خود مردم و فرزندانشان بود.

 

روحانی با بیان اینکه ما در حوزه کارهای فرهنگی راهی طولانی در پیش داریم اضافه کرد: الحمدالله در سال‌های اخیر گام‌های بزرگی هم برداشته شده و ما در عرصه قرآن‌آموزی، تلاوت قرآن و تربیت قاریان برجسته و حافظان قرآن کریم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده‌ایم به طوری‌که هم‌اینک در سراسر کشورمان هزاران حافظ قرآن و قاری داریم.

 

وی مسئولیت پدران و مادران را بسیار سنگین دانست و خاطرنشان کرد: هر مسلمان شیعه پیرو امیرالمومنین علی (علیه السلام) باید خودش در داخل خانه یک مربی قرآن باشد و به فرزندش قرآن یاد بدهد و نباید فقط منتظر دستگاه‌های فرهنگی بماند.


 

کد خبر 1167353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha