خسارت ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی سرمازدگی به محصولات باغی در قزوین

تهرانی گفت: با توجه به برودت هوا در اسفند ماه و اوایل فروردین ماه خسارت سرمازدگی به محصولات باغی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «تهرانی» شب گذشته (دوشنبه 29 فروردین) در گفتگوی خبری بیان کرد: در پی برودت هوا و سرمای اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه خسارتی در باغات استان داشتیم به طوری که در 6 محصول باغی استان شامل آلو، زردآلود، هلو، شلیل، گردو، فندق و بادام این خسارت را داشتیم.

 

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان قزوین ادامه داد: البته خسارت سرمازدگی به محصولات باغی بین 20 تا 100 درصد است که واریته محصول و منطقه در میزان خسارت سرمازدگی اثرگذار بوده به طوری که در منطقه آوج خسارتی نداشتیم.

 

وی عنوان کرد: درصد خسارت باغات متغییر است و تیم های کارشناسی ما وارد عمل شده و در حال بازدید هستند و به محض پایان فاز گل دهی، گزارش ها را نهایی کرده و پرداخت غرامت صورت می گیرد.

 

تهرانی خاطر نشان کرد: از کشاورزان به ویژه کشاورزانی که کشت حبوبات را دارند درخواست داریم با توجه به اینکه در موعد زمانی بیمه پذیری هستیم و امسال هم پیش بینی هواشناسی حاکی از این است که خسارت خشکسالی را داریم، پوشش بیمه محصولات خود را انجام دهند تا از چتر حمایتی بیمه استفاده کنند.

کد خبر 1167368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha