لزوم استفاده از ظرفیت مساجد برای ایجاد کتابخانه

کلانتری با اشاره به اینکه شهرداری مطابق سنوات گذشته در بحث کتابخانه‌سازی کمک خواهد کرد، افزود: مساجد ظرفیت بزرگی برای ایجاد کتابخانه هستند، اما خلأ نبود کتابخانه در آن ها احساس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، شهردار سلطانیه در دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان اظهار کرد: هر آنچه شهرداری در توان دارد در همکاری با کتابخانه‌های عمومی استان به کار خواهد گرفت. سلطانیه یک شهرستان فرهنگ دوست است و کتابخانه سلطانیه، قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی این شهرستان است.

 

مصطفی کلانتری با اشاره به اینکه شهرداری مطابق سنوات گذشته در بحث کتابخانه‌سازی کمک خواهد کرد، افزود: مساجد ظرفیت بزرگی برای ایجاد کتابخانه هستند، اما خلأ نبود کتابخانه در آن ها احساس می‌شود.

 

شهردار سلطانیه با اشاره به آمادگی شهرداری برای همکاری با کتابخانه‌های عمومی استان گفت: صرف هزینه در بخش فرهنگی سرمایه‌گذاری است، برای مثال در بحث عوارض می‌توانیم قضیه تهاتر را داشته باشیم تا کتابخانه‌ها از پرداخت آن معاف شود.

 

وی تصریح کرد: علاوه بر این پیشنهاد ما این است که از ظرفیت مساجد در ایجاد کتابخانه استفاده شود تا هم اعضا متمرکز شوند و هم در همه مناطق شهری توسعه فرهنگی به وجود آید.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان نیز با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب و کتابخوانی در ارتقا و بهبود مسائل فرهنگی جامعه، بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی در پیشرفت و توسعه فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند و با حمایت از طرح ها و برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی باید در جهت افزایش میزان مطالعه، کتابخوانی و ارتقای فرهنگ جامعه تلاش کرد.

 

ایرج صادقی با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه های فرهنگی و اجتماعی، خدمات فرهنگی متنوعی جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی به جامعه ارائه می دهند، بیان کرد: بدون شک حمایت از طرح ها و برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی در نهایت به نفع جامعه است و موجب نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و توسعه فرهنگی می شود.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با مجموعه شهرداری سلطانیه بیان کرد: ما می‌توانیم با کم ترین هزینه بیشترین خدمات را ارائه دهیم.

 

صادقی با اشاره به برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گفت: در این جلسه برنامه‌های این اداره کل در سال جاری و نحوه تعامل با مجموعه‌های مختلف بیان خواهد شد.

 

وی با ارائه گزارشی از کتابخانه‌های فعال در استان بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کتابخانه در استان فعال است که بخشی از آن ها به صورت مشارکتی با دستگاه‌های مختلف راه‌اندازی شده است.

            

کد خبر 1167392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha