رمضان ماه تقرب جستن به درگاه الهی است

حجت الاسلام فاطمی نسب، گفت: رمضان ماه عبادت و بندگی خداوند و ماه تقرب جستن به درگاه الهی است.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: پیامبر اسلام (ص) در خصوص ماه مبارک رمضان می فرماید ای مردم دربهای بهشت در ماه رمضان باز شده است و از خداوند بخواهید که بر شما نبندد و دراین ماه دربهای جهنم بسته می شود پس از خدا بخواهید که بر شما باز نکند و شیاطین در بند هستند پس از خدا بخواهید که آنها را بر شما مسلط نسازد .

امام جمعه سرپل ذهاب افزود : ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی و یک عید بزرگ برای مسلمانان است که با فرارسیدن آن باید به هم تبریک گفته و مهیای استفاده بیشتر از فضیلت‌های این ماه شوند .

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده و در‌های دوزخ بسته و در‌های بهشت باز می‌شود، خاطر نشان کرد: هر ماه از ماه‌هاي اسلامي صفتي دارد و صفت هم يعني خاصيت و ويژگي بارز يك چيز، صفت ماه رمضان نيز "كريم" است؛ كريم اولا از نام‌هاي خداوند و نيز به معناي سخاوتمند، باگذشت، درگذرنده از گناه، مهمان‌نواز، محترم، ارجمند، شريف و اصيل، بهترين نوع هر چيز، پسنديده و رضايت‌بخش ترين نوع هرچيز است ودر این ماه باید رحمت و غفران خداوند بیش از پیش شامل حال انسان شود 

حجت الاسلام فاطمی نسب با بیان اینکه ماه مبارک رمضان به خاطر ویژگی‌های منحصر به فرد آن، به عنوان ماه خدا تلقی شده است، اظهار کرد: چون این ماه سرشار از برکت و رحمت الهی است. ماهی است که شب قدر در آن قرار داردو  یکی از عبادات مهم یعنی روزه در آن .بزرگترین درس ماه رانجام می شود.

 

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: رمضان، ماه خودسازی است و اوّلین و مهم ترین قدمِ خودسازی هم این است که انسان به خود و به اخلاق و رفتار خود با نظر انتقادی نگاه کند.

انتهای پیام

کد خبر 1167399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha