سال گذشته بیش از ۹۳۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در حوزه بهداشت جنوب کرمان ارائه شد

علی اصغر خیرخواه گفت: سال گذشته بیش از ۹۳۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در حوزه بهداشت شامل خدمات ازدواج، غربالگری زنان باردار، میانسالان، کرونا و... ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۳۰ فروردین ماه «علی اصغر خیرخواه» به مناسبت روز علوم آزمایشگاهی با حضور در آزمایشگاه مرکزی جیرفت ضمن تبریک این روز به کارشناسان، گفت: با توجه به این که کلیه شاخه های پزشکی و تخصص ها با آزمایشگاه ارتباط دارند و به پزشکان اطمینان بیشتری برای تصمیم گیری می دهد، کار در زمینه علوم آزمایشگاهی مسئولیت بالا و حساسی دارد و مهارت ها و توانایی های خاصی را می طلبد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اقدامات مهم کارشناسان آزمایشگاه به ویژه در دوران شیوع کرونا، ابراز کرد: اقدامات شما منشا تصمیم در طبابت است و بسیاری از تصمیم ها در حوزه پزشکی و اقداماتی که ممکن است، انجام شود براساس کار شما اتخاذ می شود.

 

وی افزود: این بدان معنا است که سلامتی مردم مرهون زحمات شما است هر چند که بیماران به صورت مستقیم با شما ارتباط ندارند اما شما سربازان گمنام حوزه سلامت هستید.

 

خیرخواه خاطرنشان کرد: راه اندازی آزمایشگاه کلینیک ولایت با اعتبار بالغ بر ۴ میلیارد تومان در شهرستان جیرفت برای پذیرش بیمارارن سرپایی و حضور ۶ متخصص پاتولوژی، دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی در بیمارستان های جنوب کرمان از جمله اقدامات انجام شده در راستای ارتقای خدمات آزمایشگاهی در منطقه است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: ایجاد و استقرار آزمایشگاه مولکولی دانشگاه که در پیک کرونا روزانه بیش از ۴۰۰ نمونه از افراد مشکوک گرفته می شد که این آمار به بیش از ۱۲ هزار نمونه در ماه می رسید از دیگر دستاوردهای دانشگاه در این راستا است.

 

وی تصریح کرد: ۳۳ هزار مراجعه کننده به آزمایشگاه های مراکز درمانی شهرستان های منطقه در هر ماه و بیش از ۲۱۰ هزار تست در ماه طی سال گذشته پذیرش و جواب دهی شده است که بخش عمده این آمار مربوط به بیمارستان امام خمینی جیرفت است.  

 

خیرخواه با اشاره به فعالیت بیش از ۲۲۰ کارشناس آزمایشگاه در حوزه دانشگاه ادامه داد: سال گذشته بیش از ۹۳۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در حوزه بهداشت شامل خدمات ازدواج، غربالگری زنان باردار، میانسالان، کرونا و... ارائه شده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و لزوم تربیت نیروی کارشناس و توانمند در منطقه از سال ۱۳۹۵ رشته علوم آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت راه اندازی شده است که تاکنون ۲ دوره فارغ التحصیل داشته ایم و در حال حاضر ۴۰ دانشجو در این رشته در حال تحصیل هستند.

کد خبر 1167523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha