دستاورد بزرگ طرح بالقرآن راه‌اندازی پایگاه بزرگ داده‌های قرآنی است

الهی گفت: پایگاه بزرگ داده‌های قرآنی که شامل تمام سرفصل‌های موضوعات قرآنی از صرف، نحو و بلاغت تا تفاسیر و واژه‌نامه‌های قرآنی است، دستاورد بزرگ طرح کلان بالقرآن است.

«محمدرضا الهی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه طرح کلان بالقرآن به صورت کاملا مردمی و مستقل از دستگاه های دولتی در سال 1393 اجرای آن آغاز شد، اظهار کرد: این طرح در چهار مسیر کلی (تدبر و تفسیر، اعجاز، هنر و علوم انسانی قرآنی) و در 14 فصل طراحی شده است.

 

مدیر طرح کلان بالقرآن افزود: سه محصول و دستاورد بزرگ طرح کلان بالقرآن عبارتند از راه اندازی پایگاه بزرگ داده های قرآنی، راه اندازی نرم افزار تحقیقاتی و تخصصی مفسریار و محقق یار و راه اندازی نرم افزار موبایل منادی بالقرآن.

 

وی اضافه کرد: در پایگاه بزرگ داده های قرآنی بیش از 130 هزار واژه و در واقع 130 هزار فیلم ثبت شده است که در نوع خود کم نظیر است. همچنین کتب اسلامی همچون تفاسیر و روایات اهل بیت (ع) به صورت جامع در این پایگاه قابل دسترسی است.

 

الهی ادامه داد: نرم افزار مفسریار و محقق یار که به نوع خود انقلابی در پژوهش های قرآنی و اسلامی است، کار تمام پژوهشگران در حوزه قرآنی را برای دسترسی به مطالب بسیار آسان کرده است.

 

وی اظهار کرد: نرم افزار موبایلی منادی بالقرآن شامل بخش هایی مختلف و کاربردی همچون چندرسانه ای، مدیریت و برنامه ریزی است. این نرم افزار می تواند از سوی مدیران گروه های مذهبی برای مدیریت صحیح نیروها به کار گرفته شود.

 

کد خبر 1167540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha