دفاع از حریم اسلام و ولایت  وظیفه علما است

آیت الله امین گفت: دفاع از حریم اسلام و ولایت و ارزش های والای اسلامی و ارکان نظام وظیفه ما است و ما در مرحله اول باید در صحنه باشیم و با حضور مانع از این شویم که دشمن جوانان را از دین فراری دهد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله سید «محمد امین»در جمع علما و روحانیون و مبلغان دینی و ائمه جماعات شرق تهران که در مسجد و حوزه علمیه خاتم الانبیاء منطقه تهرانپارس برگزار شد، گفت: اجتماع و همفکری علما و طلاب و همواره مورد تاکید امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی گفت: مساجد محل جهاد با دشمن هستند و باید از این ظرفیت مساجد برای ترویج معارف اسلامی و قرآنی استفاده کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: همه اینها برای وصل به رب است و از اینجا باید جایگاه خودمان را بشناسیم که چه جایگاه والایی داریم که در کسوت تعلیم معارف و احکام دین و تعلیم و تربیت نسبت به آحاد جامعه اسلامی قرار داریم.

 

امام جمعه سابق شهر ری با بیان اینکه روایات زیادی در زمینه جایگاه علما و تعلیم معارف و احکام دین وجود دارد، تاکید کرد: اسماء الهی نظیر خبیر بودن، بصیر، سمیع، حکیم و لطیف بودن همه به وصف علیم بودن بر می گردد.

وی ادامه داد: بسیاری از واژه هایی که به صورت مقارنه در قرآن کریم آمده است نظیر نور و ظلمت، حیات و موت همه ناظر به علم و جهل است.

 

آیت الله امین با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) گفت: فقیه یعنی کسی که زحمت بکشد، دل بدهد و به مقام فقاهت برسد؛ بنابراین فقیه کم داریم اما گویندگان مذهبی فراوان هستند البته از این جهت که به تبیین دین نیاز داریم لازم است طلاب در این بخش فعال باشند اما در کنار آن باید به کسب علم بپردازند و از علم آموزی غفلت نکنند.

 

استاد درس خارج فقه اصول حوزه علمیه قم تاکید کرد: گاهی ممکن است از باب ضرورت و اضطرار برخی طلاب حوزه را رها کنند و به امر تبلیغ و تعلیم بپردازند که برای آن نیز باید برنامه های خاصی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به مسایل و مشکلات معیشتی مبتلابه طلاب و روحانیون گفت: زعمای قم باید بیشتر به مقوله مسایل و مشکلات طلاب بپردازند تا طالبان علم بتوانند بدون دغدغه معیشت به کسب علم بپردازند.

 

آیت الله امین در ادامه با اشاره به وظیفه علما و روحانیون در قبال دین در جامعه گفت: در روایات آمده است کسی که از شهر و دیار خود هجرت کند و در مقام تحصیل علم باشد باید دارای هدف باشد.

استاد درس خارج و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به برنامه ها و دسیسه های دشمن برای ضربه زدن به اسلام گفت: دشمنان تلاش می کنند حقایق انقلاب و اسلام، مشارکت های سیاسی و برگزاری مراسم های ملی و مذهبی را تحریف کنند.

 

وی تاکید کرد: وظیفه علما و روحانیون جلوگیری از تحریفات دشمن است که اگر در این زمینه اهتمام نداشته باشیم و در برابر تحریف کنندگان و بدعت کنندگان مقابله نکنیم، مدیون هستیم و این وظیفه ذاتی روحانیون است.

 

آیت الله امین با بیان اینکه علما پاسدار سنگرهای ایدئولوژیک هستند، تصریح کرد: باید به این توجه داشته باشیم تهاجم و جنگی که دشمن آغاز کرده است، چند بعدی و همه جانبه است و جنبه های اقتصادی، تاریخی، سیاسی، نظامی و فرهنگی و بعد معرفتی و کلامی را در بر می گیرد.

 

آیت الله امین تاکید کرد: دفاع از حریم اسلام و ولایت و ارزش های والای اسلامی و ارکان نظام وظیفه ما است و ما در مرحله اول باید در صحنه باشیم و با حضور مانع از این شویم که دشمن جوانان را از دین فراری دهد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه علمای دین گفت: وقتی جامه روحانیت را پوشیدیم باید هزینه های پوشیدن این لباس مقدس را بپردازیم و نباید مانع از این شود که به وظایف خود عمل نکنیم.

آیت الله امین خطاب به روحانیون و طلاب حاضر در جلسه گفت: هر طلبه ای که به منبر می رود باید خود را موظف کند تا در کنار طرح مسایل و مباحث روز به یک شبهه یا یک مسئله شرعی پاسخ دهد.

 

وی در خصوص نحوه تحقق جهاد تبیین از سوی علما و روحانیون گفت: جهاد تبیین یعنی در برنامه تبلیغی مان، پاسخگویی به شبهات را به عنوان یک مسئله مهم قرار دهیم.

 

آیت الله امین در ادامه بر استفاده از ظرفیت های موجود برای مقابله با دشمن تاکید کرد و گفت: امروز دشمن شبانه روز در شبکه های مجازی عقاید دینی و فرهنگ غنی ما را موشک باران می کند و ما نیز باید جواب این موشک پراکنی های دشمنان را بدهیم.

 

 

کد خبر 1167560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha