حضور در مسجد، جوان و نوجوان را بیمه می کند

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه در مسجد باید همدلی ، اتحاد و صمیمیت حاکم باشد گفت:حضور در مسجد، جوان و نوجوان را بیمه می کند و باید نسل جدید را به مسجد جذب کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سردار محمدرضا موحد امروز(سه شنبه30فروردین) در نشست صمیمی با مسئولین کانون های فرهنگی هنری برتر مساجد قم با  تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان  ا تثدیر از عملکرد مجموعه کانون های مساجد قم با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی، پس از شنیدن دغدغه ها و مطالبات مدیران کانون ها گفت: هم افزایی ارکان مسجد نکته بسیار مهمی است.

 

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) ادامه داد: قم ام القرای جهان اسلام است اما گاها در برخی مساجد ارکان مسجد با یکدیگر مشکل دارند که زیبننده نیست و این امام جماعت است که باید این امور را مدیریت کرده و پای کار باشد تا هم افزایی اتفاق بیفتد.

 

وی با بیان اینکه در مسجد باید همدلی ، اتحاد و صمیمیت حاکم باشد گفت:حضور در مسجد، جوان و نوجوان را بیمه می کند و باید نسل جدید را به مسجد جذب کرد.

 

فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه برای رسیدن به جامعه اسلامی نیازمند به محله اسلامی دارای طراز اسلامی هستیم،تصریح کرد: تحقق محله اسلامی با محوریت محله و تمرکز بر مساجد از مهمترین اولویت های سپاه به شمار می رود.

 

سردارموحد با بیان اینکه در راستای تحقق محله اسلامی محلات آسیب پذیر شناسایی شدند با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این محله ها گفت: شناسایی کامل مصادیق و فراوانی آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، فقر و بیکاری، بزهکاری و شرارت و تدوین برنامه‌های مختلف برای مقابله و کاهش آسیب ها، تشکیل دفاتر مختلف مشاوره و تحکیم خانواده از جمله این اقدامات برشمرده می شود.

 

وی همچنین تعیین رابط در سطح محلات، تحت عنوان خانه سبز با موضوعات تربیت فرزند، ازدواج، مباحث خانواده و طلاق است، شناسایی معتادان متجاهر، شناسایی خانواده‌های محروم و نیازمند را از دیگر اقدامات صورت گرفته در محله ها ذکر کرد.کانون های مسا

 

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) در پایان تصریح کرد: مجموعه سپاه قم آماده همکاری با کانون های مساجد در راستای  برنامه های فرهنگی و اجتماعی است از جمله اردوگاه های تربیتی، استودیوی ضیط سرود و...

کد خبر 1167646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha