شبیه‌سازی جلسات خانگی برای بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن/ اجرای خیابانی تئاتر با موضوع مقتل الشهدای فاطمیه

حجت‌الاسلام شغلی شبیه‌سازی جلسات خانگی و اجرای تئاتر خیابانی با موضوع مقتل الشهدای فاطمیه قم‌ را از برنامه‌های غرفه جلسات خانگی در بیست و نهمین نمایشگاه بین الملیل قرآن کریم برشمرد.

حجت‌الاسلام «امین شغلی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه قرآن و‌ معارف خبرگزاری شبستان، در مورد غرفه جلسات خانگی قرآن در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، اظهار کرد: این‌ غرفه با نام جلسات خانگی قرآن و ستاره‌های زمین راه‌اندازی شده است، دلیل نامگذاری این بخش به ستاره‌های زمین به دلیل حدیث نبوی است که پیامبر(ص) فرمودند: خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت می‌شود مثل ستاره برای اهل آسمان می‌درخشد.

 

دبیر پویش ستاره‌های زمین ادامه داد: ما با تاسی به سنت نبوی(ص) و جلسات خانگی که خیلی مورد تاکید بوده است، پویشی را با عنوان جلسات خانگی قرآن راه‌اندازی کردیم و امسال هم در ماه رمضان پویش ستاره‌های زمین را در دست اجرا داریم که جلسات خانگی قرآن را ترویج می‌کند. در این بخش سعی کردیم مراجعه‌کنندگان را با یک دورهمی قرآنی آشنا کنیم، از این رو، با ابزارهای هنری و ‌سایر ابتکارات، فضاسازی را انجام داده‌ایم تا مراجعه‌کنندگان با یک فضای نوستالوژی روبرو شوند.

 

وی تاکید کرد: یکس از مهم‌ترین بخش‌های ما که ویژه جلسات خانگی قرآن است به کودکان و نوجوانان مربوط می شود، همچنین یک تئاتر خیابانی اجرا می کنیم که به مقتل الشهدای فاطمیه قم‌ می پردازد، این واقعه برای ۱۸بانوی سیده شهیده در پی بمباران صدام رقم خورد آنهم درست زمانی که این شهدا در روضه خانگی بودند.

 

حجت‌الاسلام‌ شغلی تصریح کرد: از دیگر برنامه های این غرفه برگزاری جلسات سنتی در اتاق های تعبیه شده با حضور استادان برجسته قرآنی است؛ علاوه بر این، در این غرفه اقلام موردنیاز برای برگزاری جلسات خانگی قرآن نیز عرضه می شود.

 

وی افزود: شرایطی هم برای عکاسی در غرفه علاقمندان فراهم شده که می‌توانند عکس‌های خود را در فضای مجازی منتشر و ‌در مسابقه‌ای که در همین راستا برگزار کردیم، شرکت کنند.

 

گفتنی است، غرفه جلسات روضه خانگی به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد پویش جلسات خانگی قرآن کریم در بیست و‌ نهمین نمایشگاه قرآن کریم راه‌اندازی شده است.

کد خبر 1167664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha