آموزش و پرورش تربیت نسل آینده ساز را براساس ملاک های قرآنی پیگیر باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی به دغدغه های رهبری در حوزه تربیت حافظان قران کریم و تربیت دینی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش تربیت نسل آینده ساز را براساس ملاک های قرآنی پیگیر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۳۰فروردین) در نشست با «مصطفی عابدی»مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه پرورش باید بر آموزش مقدم باشد، اظهار کرد: باید به سمت آموزش و پرورش ‌کارآمد و تاثیرگذار برویم.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران برلزوم بازنگری در خروجی‌های آموزش و پرورش در ۴ دهه اخیر تاکید کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند علیرغم دارا بودن قوت‌ها و پیشرفت‌ها، ضعف‌هایی نیز در بدنه تعلیم و تربیت وجود دارد که نیازمند آسیب‌شناسی است.

 

وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به امورات فرهنگیان و معلمان، بیان کرد: باید شاهد ارزش‌گرایی و تاثیرگذاری بیشتر در بدنه فرهنگیان و دانش‌آموزان باشیم که این نیازمند برنامه‌ریزی، جدیت در کار و باورمندی است. در این صورت می‌توانیم به آموزش و پرورشی در تراز و شان نظام جمهوری اسلامی ایران دست یابیم.

 

حجت السالام محمدی لائینی با اشاره به ضرورت ورود نیروهای ارزشی به بدنه آموزش و پرورش، تاکید کرد: باید مسئولانی در آموزش و پرورش خدمت کنند که خط مشی درست پرورشی و فرهنگی را بشناسند و به آرمان‌ها و هنجارهای دینی ملتزم باشند‌.

 

وی به دغدغه های رهبری در حوزه تربیت حافظان قران کریم و تربیت دینی دانش آموزان اشاره و بیان کرد: معتقدین به ارزش‌های قرآنی را وارد کادر آموزش و پرورش کرده و با استفاده از کسانی که باور و اعتقاد دینی دارند آموزش و پرورش را مدیریت کنید.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه برای آموزش و پرورش باید ملاک‌های قرآنی مهم باشد، گفت: تربیت نسل آینده‌ساز جامعه در دستان متولیان تعلیم و تربیت است.

کد خبر 1167677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha