بزرگداشت آیت الله میرزای شفتی تابستان امسال برگزار می شود

ثقتی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های متنوع طرح‌های سالم‌سازی دریا در سواحل گیلان در دستور کار قرار دارد از بزرگداشت آیت الله میرزای شفتی در تابستان امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز (سه شنبه، ۳۰ فروردین ) در جلسه شورای اداری که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت برگزار شد اظهار داشت: برگزاری مستمر جلسات شورای اداری از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان این نهاد را فرمانده محوری برنامه‌های فرهنگی در کلیه شهرستان‌ها و شهرها خواند و عنوان کرد: رویکرد دولت انقلابی و مردمی سیزدهم فرهنگی است و قرآن در آن در محور قرار گرفته است.

 

ثقتی سوم خرداد را دکترین و مانیفست فرهنگ و ارشاد اسلامی خواند و تصریح کرد: مردم به مسئولان و خدمتکاران خود چشم امید دوخته‌اند و ما نباید به چنین رخدادهایی تنها دید مناسبتی داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در شهرستانها نقش محوری داشته باشند اضافه کرد: احیا انجمن‌های ادبی و هنری ارشاد اسلامی به عنوان اولویت جدایی ناپذیر این نهاد محسوب می‌شود و در این باره تکلیفی بزرگ بر دوش مدیران ادارات شهرستان‌ها است و باید از خود گزارش کار یک ماهه ارائه دهند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان انجمن‌ها را پل ارتباطی این دستگاه با قشرهای مختلف جامعه دانست و افزود: در ارتباط با هفته فرهنگ و هنر هم از ابتدای تابستان تا اسفند ماه ۱۷ هفته فرهنگ و هنر  را برگزار خواهیم کرد.

 

ثقتی برقراری ارتباط مردم با هفته فرهنگ و هنر را یکی از اهدافی که باید دنبال شود ذکر کرد و گفت: تاکید ما این است که برای هفته‌‌های فرهنگ و هنر بودجه‌های خوبی اختصاص دهیم و در عوض موضوعات انتخابی این هفته‌ها نیز با سابقه و پیشینه هر شهرستان همخوانی داشته باشند.

 

وی هفته فرهنگ و هنر را بهترین فرصت برای اثبات توانمندی هر کدام از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر در شهرستانها ذکر کرد و یادآور شد: در خلال برگزاری هفته فرهنگ و هنر هر شهر باید به هنری آراسته شود که این هنر با سبقه آن مرتبط باشد.

 

 

ثقتی با بیان اینکه این هفته فرصتی برای شهرستان شفت جهت ارائه توانمندی ها و ظرفیت های فرهنگی، هنری و دینی است تصریح کرد: امسال نگاه ویژه‌ای به شهرستان شفت داریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در مورد طرح سالم‌سازی دریا هم اشاراتی داشت و گفت: امسال نیز قصد داریم در حوزه طرح سالم‌سازی دریا بدرخشیم زیرا در ارتباط با بودجه این کار حرکت بسیار خوبی انجام شده و کمیته‌های مربوط به آن نیز شکل گرفته است.

 

ثقتی ارشاد اسلامی را مسئول کمیته فرهنگی و هنری طرح سالم‌سازی دریا اعلام کرد و افزود: در ارتباط با این طرح امسال رویداد بسیار بزرگی اتفاق خواهد افتاد و امیدواریم در راستای اجرای هر چه قویتر این طرح بودجه بسیاری خوبی به ما اختصاص پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه دشمن درصدد عادی سازی رواج ناهنجاری ‌ها در سواحل است اظهار داشت: نباید اجازه دهیم این ناهنجاریها از سواحل دریا به سمت شهرهای ما کشیده شود و بدون شک یکی از راه های جلوگیری از این امر اجرای برنامه‌های متنوع طرح سالم‌سازی دریاست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: رشت، سیاهکل و شفت از شهرستانهای کمتر برخوردار استان گیلان هستند بنابراین تلاش داریم بودجه‌های ویژه‌ای به این شهرستانها اختصاص دهیم.  

 

ثقتی تشکیل جبهه متحد فرهنگی در استان گیلان را اولویت دیگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان شفت شهرستانی عالم‌پرور بوده و هست و برگزاری بزرگداشت حضرت آیت‌الله میرزای شفتی هدفی است که با جدیت به دنبال اجرای در تابستان هستیم.

 

 

کد خبر 1167689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha