کاهش ۳۰۰ تا ۴۰۰ تنی زباله ورودی به لندفیل سراوان

علوی از برنامه شهرداری رشت برای کاهش ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن زباله ورودی به لندفیل سراوان خبر داد و گفت: قصد داریم از جدیدترین تکنولوژی‌ها و فرآیندهای مدیریت پسماند در سراوان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید امیرحسین علوی» شامگاه سه شنبه (۳۰ فروردین ) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: سفر هیئت دولت و نمایندگان مجلس به گیلان مصوبات خوبی را برای تزریق اعتبارات به بخش زباله و پسماند به همراه داشت که منتظر انجام فرآیند مربوط به تخصیص آن هستیم.

 

شهردار رشت اقدامات اجرایی شهرداری را هم برای حل معضل پسماند سراوان تشریح کرد و افزود: تکمیل یک سوله ۶ هزار متری نیمه کاره در کود آلی و به اتمام رساندن یک سوله بزرگ مربوط به تجهیزات زباله سوز سراوان از جمله اقدامات اجرایی شهرداری رشت در طول ۶ ماه اخیر محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه دو خط جدید پردازش کود آلی و تولید کمپوست وارد شده و ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید تصریح کرد: قصد داریم با دو شیفته کردن خط یک و دو کارخانه کمپوست کود آلی لاکان که از یکی دو روز دیگر عملیاتی می‌شود و در فاز اول و کوتاه مدت حجم زباله ورودی به لندفیل سراوان را چیزی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن کاهش دهیم.

 

شهردار رشت از آمادگی شهرداری برای اجرای برنامه کنترل شیرابه و تکمیل پوشش روزی زباله لندفیل سراوان سخن گفت و اظهار داشت: ابتکارات خوبی در شهرهای مختلف در بحث راه اندازی زباله سوز و به طور کلی مدیریت پسماند انجام شده و قصد داریم همه این تجربیات را به فراخوان بگذاریم.

 

علوی با بیان اینکه در حوزه سراوان از جدیدترین تکنولوژی ها و فرآیندهای مدیریت پسماند استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: حجم قابل توجهی از زباله های تر ورودی به سراوان متعلق به روستاهای همجوار است و حتی در فصل بهار شاهد افزایش چشمگیر ورود زباله به این منطقه هستیم.

 

کد خبر 1167750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha